היישום אינו מחובר לאינטרנט

אגורפוביה

עבודה מס' 065505

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הפרעת הפוביה אגורפוביה - פחד מפני שווקים, מקומות הומים.

2,004 מילים ,9 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

הפרעות נברוטית הנן תסמונות נפשיות ללא גורם אורגני ידוע, אשר בהן הפרט שומר על התובנה שלו (Insight), על בוחן המציאות (Reality Testing) ועל השיפוט התקין. אין הוא מחליף את חוויותיו הנפשיות את סבלו הסובייקטיבי עם המציאות החיצונית. למרות שההתנהגות מושפעת ע"י הסבל במידה רבה, היא נשארת לרוב בגדר הגבולות המקובלים, כאשר האישיות אינה לקויה. ההפרעות הפוביות הנן הנוירוזה הנפוצה והשכיחה ביותר (1998 ;1995 ,Yaniv).
בעבודה זו בחרתי להתמקד בהפרעת הפוביה אגורפוביה - פחד מפני שווקים, מקומות הומים.
פוביה, במובן הרחב של המושג, הנה בריחה, פחד. מקור המילה היא מהשפה היוונית - Phobos. זוהי נוירוזה, אשר החרדה תופסת בה חלק מרכזי מהתסמונת. בחולה הפובי, הפחד מתעורר רק במקרה של קשר עם אובייקטים או מצבים מסוימים או מגע עמם. החולה מתנסה בפחד לא הגיוני, אשר מציף אותו נוכח אותם האובייקטים או המצבים, כאשר מבחינה מציאותית, הם מהווים סכנה מזערית. החולה, בדרך כלל, מודה בחוסר ההגיון שקיים בפחד. היא יכולה לשלוט במידה מסוימת על הפחד ע"י הימנעות מהסיטואציה והתרחקות מהגורם היוצר את הפוביה (1998 ;1995 ,Yaniv).
בהמשך העבודה, אסביר את ההפרעה לפי הגישה הפסיכודינמית ולפי שיטת הטיפול הביהביוריסטית. ההפרעה הזו עניינה אותי במיוחד, כיוון שהיא אינה מתרחשת בעקבות הופעת מקור פחד ברור.

ראשי פרקים:
מבוא
הגדרה
גישה תיאורטית
שיטת טיפול
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

הגישה הפסיכודינמית היא אסכולת חשיבה, המאוחדת ע"י דאגה משותפת לדינמיקה או לאינטראקציה בין הכוחות היושבים עמוק בתודעתנו (איד, אגו וסופר אגו) (קרסון, בוצ'ר ומינקה, 1998; Alloy, Jacabson & Acocalla, 1998; Carson & Butcher, 1992).

תגים:

אגורפוביה · פוביה · פחד · בעת

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אגורפוביה", סמינריון אודות "אגורפוביה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.