היישום אינו מחובר לאינטרנט

אגורפוביה

עבודה מס' 064258

מחיר: 107.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אגורפוביה בהיבט ההתנהגותי - קוגניטיבי.

2,531 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בפרק הראשון, תוברר מהי הגדרתה של הפרעת האגורפוביה על פי ספרי הסיווג הפסיכיאטריים השונים. בפרק השני, יינתנו תשובות על שתי השאלות הראשונות שנשאלו על פי הגישה הביהביוריסטית-קוגניטיבית, אך עוד קודם לכן, יובא הסבר קצר על התיאוריות ההתנהגותיות והקוגניטיביות, הקווים הכלליים שלהן, ומי הם מייסדי התיאוריות. לאחר מכן, תוסבר מהיכן מגיעה ההפרעה, איך היא מתפתחת ומדוע. ההסברים יתמקדו בעיקר בהתניה מנקודת המבט ההתנהגותית, באמונות מוטעות מהראייה הקוגניטיבית, ובשילובן. בפרק השלישי והאחרון, יובאו התרפיות שמציעות התיאוריות הקוגניטיביות-התנהגותיות, ובראשן, הטיפול באמצעות החשיפה.

תוכן עניינים:
מבוא
אגורפוביה - הגדרה
הסבר על פי הגישה ההתנהגותית-קוגניטיבית לאגורפוביה
הגישה ההתנהגותית-קוגניטיבית לטיפול באגורפוביה
סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

המאפיין העיקרי של אגורפוביה הוא החרדה מלהיות במקומות או במצבים שבריחה מהם עשויה להיות קשה או מביכה, או במצבים שבהם עזרה עלולה שלא להיות זמינה במקרה של התקף פאניקה או סימפטומים הדומים לסימפטומים של פאניקה (למשל פחד מקבלת התקף מפתיע של סחרחורת או מהתקף פתע של שלשול). החרדה, בד"כ מובילה להתפשטות של הימנעות מסיטואציות מגוונות שיכולות לכלול הימצאות מחוץ לבית או בתוכו לבד, הימצאות בין קהל אנשים, נסיעה ברכב, באוטובוס או במטוס, הימצאות על גשר או בתוך מעלית. חלק מהאנשים הסובלים מאגורפוביה מסוגלים לחשוף את עצמם למצבים המעוררים חרדה אצלם, אך הם מתמידים בחוויות הללו כשהם סובלים מתחושת אימה משמעותית.

מקורות:

איגוד הפסיכיאטריה בישראל ומשרד הבריאות, (1997). ICD-10 הסיווג והאבחון הפסיכיאטרי לפי ארגון הבריאות העולמי. תל-אביב: הוצאת דיונון - אוניברסיטת תל-אביב.
אליצור, א', טיאנו, ש', מוניץ, ח', ונוימן, מ' (1995). פרקים נבחרים בפסיכיאטריה. תל אביב: פפירוס. (פרקים 12, 26).
קרסון, ר', בוצ'ר ג', ומינקה ס' (1998). פסיכופתולוגיה והחיים המודרניים, מהדורה עשירית. תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה. (כרך א', פרק 5).
Alloy, L.B., Jacobson, N.S., Acocella, J. (1998). Abnormal psychology. 8th Edition. New York: McGraw Hill, college.
American Psychiatric Association. (1994). Diagnostic and statistical manual of mental disorder-IV. Washington D.C: American Psychiatric Association.
Andrews G., Crino R., Hunt C., Lampe L., Page A. (1994). The treatment of anxiety disorders. Cambridge, UK: Cambridge university press.
Barlow, H.D. (1988). Anxiety and its disorders. New York: the Guilford press.
Bourne, J.E. (1995). The anxiety and phobia workbook. Second edition. Oakland: New harbinger publications, Inc.
Davey, C.L.G. (1997). Phobias: a handbook of theory, research, and treatment. Chichester: Wiley.
Hoehn-Saric, R. Noyes, Jr. R. (1998). The anxiety disorders. Cambridge, UK: Cambridge university press.

תגים:

ביהביוריזם · הימנעות · הפרעה · התנהגותית · התניה · חרדה · חשיפה · פאניקה · פוביה · קוגניטיבית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אגורפוביה", סמינריון אודות "אגורפוביה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.