היישום אינו מחובר לאינטרנט

דעת הקהל האמריקני על תוכנית הגרעין האיראני בין השנים 2002-2012

עבודה מס' 069474

מחיר: 314.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של סקרי דעת הקהל האמריקני בסוגיית הגרעין האיראני בעשור האחרון, באמצעות 2 אתרי סקרים מובילים בארה"ב.

5,781 מילים ,13 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

מטרת המחקר בחיבור היא לבחון את השינויים בדעת הקהל האמריקני בהקשר לסוגיית הגרעין האיראני בעשור האחרון, החל משנת 2002 ועד חודש מרץ 2012 (כולל). על כן, שאלת המחקר בחיבורי היא:
מהן המגמות בסקרי דעת קהל האמריקני על הגרעין האיראני בעשור האחרון, מראשית שנת 2002 ועד לסוף חודש מרץ 2012?
השערתי היא כי דעת הקהל האמריקני תהיה נחרצת יותר בעד תקיפה צבאית באיראן בהובלת ארצות-הברית רק לאחר עליית הממשלה הנוכחית, בראשותו של בנימין נתניהו, משום שזהו הנושא המרכזי שהוא הוביל מאז בחירתו לתפקיד. עד אז לדעתי דעת הקהל האמריקני תבקש להתמודד עם תוכניות הגרעין האיראני רק באמצעים דיפלומטיים.
במהלך כל המחקר, באם יש שינויי מגמה משמעותיים בדעת הקהל האמריקנית, אנסה להתחקות אחרי אירועים שאולי הביאו לשינויים הללו.
שיטת המחקר הינה כמותית משום שיכלול ניתוחים של נתוני תוצאות הסקרים ותרשימים שינסו להמחיש שינויי דעת הקהל האמריקני בנוגע לסוגיה האיראנית.
בפרק הסקירה הספרותית איעזר בספרם של מרצה הקורס, פרופסור איתן גלבוע ופרופסור אפרים ענבר בשם: "יחסי ישראל-ארצות הברית בעידן החדש - סוגיות ואתגרים לאחר 9/11" (בתרגום לעברית), באמצעותו אפרט על היחסים בין שתי המדינות. בהמשך אסביר על השפעת המדיה על דעת קהל על מדינות או אומות זרות כחלק מתפיסת סדר היום בתקשורת מתוך מאמרם של וויין וואנטה, גיא גולן ושאולחן לי. לבסוף, איעזר במאמרם של קמיל פוקס ושאול בר-לב על מנת להציג את חשיבותם של סקרים וכיצד יש להתייחס אליהם.
בפרק מקרה הבוחן אציג את הרקע לסוגיית הגרעין האיראני וחשיבותו למדינת ישראל וארצות הברית. לאחר מכן, בפרק המתודולוגיה אסביר על אופן מציאת הנתונים, השאלות שנבחרו להיבחן בסקרים והסיבות שנבחרו למחקר ושיטת ניתוחם. בפרק הניתוח אנתח את הנתונים באמצעות תרשימים וטבלאות נתונים תוך ניסיון למצוא שינויי מגמות בדעת הקהל האמריקני ומהן הסיבות לשינויים אלו. לבסוף, בפרק הסיכום אסכם את כל החיבור ואציג את המסקנות העיקריות של המחקר.

להלן האתרים שנבחרו :
1. PollingReport.com
2. JewishVirtualLibrary.com

הניתוח הנו כמותי ומכיל תרשימים וטבלאות שמציגות את תוצאות דעת הקהל האמריקני, במשך התקופה הנבחנת, באמצעות חמש שאלות אשר חזרו על עצמן במשך תקופת המחקר ואותן בחרתי לנתח:
1. עד כמה שמעת או נחשפת לויכוח על הגרעין האיראני?
2. האם ארצות-הברית צריכה לפעול באיראן?
3. מה על ארצות-הברית לעשות על מנת לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית - האם להשתמש בסנקציות כלכליות, במבצע צבאי או לא לקיים שום דבר כלל?
4. האם ישראל צריכה לתקוף צבאית באיראן?
5. מה על ארצות-הברית לעשות במידה וישראל תתקוף באיראן על מנת למנוע מאיראן לפתח נשק גרעין? האם על ארצות-הברית לתמוך בישראל, להתנגד לה או להישאר ניטראלית?

קטע מהעבודה:

החוקרים איתן גלבוע ואפרים ענבר (Gilboa & Inbar, 2009) בספרם "US-Israeli Relations in a New Era" סוקרים את קשריה של מדינת ישראל עם ארצות-הברית. מדינת ישראל, מאז הקמתה ב-14 למאי 1948, התמודדה עם אתגרים ביטחוניים מתמשכים. למרות שישראל נחשבת למדינה חזקה, היא עדיין תלויה בגחמות של הקהילה הבינלאומית וזאת לאור שטחה הקטן יחסית.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דעת הקהל האמריקני על תוכנית הגרעין האיראני בין השנים 2002-2012", סמינריון אודות "דעת הקהל האמריקני על תוכנית הגרעין האיראני בין השנים 2002-2012" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.