היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקהילה היהודית באיראן

עבודה מס' 069473

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת החיים היהודיים במדינה לפני ואחרי המהפכה של 1979.

7,702 מילים ,24 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מחקרי זה מתחיל בפרק המציג את הקהילה היהודית באיראן לאורך השנים תוך כדי הצגת נתונים דמוגרפיים היסטוריים, ותוך התייחסות לחיי החברה הדת והפוליטיקה. כמו כן, מוקדש בהמשך פרק לתנועה הציונית ולמידת השפעתה באיראן בהשוואה להצלחתה האדירה במדינות אירופה באותן שנים שלאחר השואה ותובא סקירה כיצד ראתה הקהילה היהודית את התנועה הציונית באיראן, האם כגוף שיכול להוות עבורה סעד בעתות מצוקה ולאחריהם, או רק כגוף פוליטי אינטרסנטי. היהודים באיראן אמנם הצליחו להוות מרכיב כמעט אינטגראלי בחברה האיראנית, אך מי שמנעו את האינטגרציה המוחלטת והמושלמת היו אנשי הדת השיעים, שבניגוד למנהיגים אחרים באיראן, לא הצליחו ליצור את ההבדל בין התנועה הציונית ליהודים, ולא היו מוכנים לקבל את היהודים בתוך המדינה שלהם כאשר מבחינתם המשוואה היא יהדות = ציונות. בפרק שמסיים את מחקרי אנסה לבחון את חיי הקהילה היהודית באיראן מתקופתו של חומייני ועד היום. מרחב הזמן המרכזי אותו אני בוחן במחקרי הינו התקופה של טרום מהפכת 1979, עם מבט על אירועים היסטוריים הנוגעים לקהילה היהודית באיראן. שאלת המחקר שלי תרצה לבחון את מידת ההצלחה של הציונות בפועלה למול יהודי איראן, וכמו כן אבחן כיצד השפיעה מדינת ישראל על הקהילה היהודית באיראן לאורך השנים, והאם היא תרמה ליהודים שחיים באיראן.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון- יהדות איראן לאורך השנים ועד למהפכה הגדולה
הקהילה היהודית באיראן- מנהגים, ערכים וקשיים לאורך ההיסטוריה
דמוגרפיה- גודלה של הקהילה ופיזורה ברחבי המדינה
דת ופוליטיקה- שיעה למול יהדות
פרק שני- הציונות, ישראל והלאומיות
התנועה הציונות ופועלה באיראן
ישראל ואיראן- "הרומן הנפלא"
לאומיות איראנית למול לאומיות יהודית ישראלית
פרק שלישי- הסיבות לפרוץ מהפכת 1979 ועתיד הקהילה היהודית
מגלות למהפכה- צמיחתו של חומייני
היהודים וחומייני- החיים לאחר המהפכה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ראשיתה של ההיסטוריה היהודית באיראן החלה בתקופת גלות שומרון כאשר חלק מן הגולים הוגלו לעבר ערי מדי. הקהילה היהודית באיראן לא היוותה בניגוד לקהילות יהודיות אחרות קהילה מרכזית בהיסטוריה של הקהילות היהודיות בעולם. זו קהילה שסבלה מחוסר יציבות לאורך השנים, בדומה למשטרים האיראנים. תקופת השפל של הקהילה היהודית הייתה במאה ה-17, עת גזרו עליה שמד, מה שהוביל לשפל כלכלי ודמוגראפי.

תגים:

איראן · מהפכת 1979 · מהפכה · יהדות איראן · יהודים · איסלאם · חומייני · מדינות ערב · אירן · אחמדינג'ד · תפוצות · גולה · קהילות יהודיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקהילה היהודית באיראן", סמינריון אודות "הקהילה היהודית באיראן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.