היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעה הורמונאלית על יצירת קשר חברתי בקרב סוסוני ים

עבודה מס' 069463

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רגולציית הנוירופפטיד איזוטוצין (IT) על יצירת הקשר החברתי בקרב סוסוני-ים מונוגאמיים (Hippocampus spp)

2,745 מילים ,15 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

אוקסיטוצין (OT) הוא נוירופפטיד בעל תפקיד מרכזי בבקרה על ההתנהגות החברתית בקרב מיני דגים רבים. אוקסיטוצין נלמד כהורמון רבייתי אשר בקרב יונקים מגרה התכווצות את הרחם בזמן לידה, ממריץ פעולת שרירים חלקים באזור החלציים וסביב בלוטות החלב בשדיים ובכך מווסת לידה והפרשת החלב (Carter, C.S., 1992). בעבודות קודמות נמצא שהורמון זה מעורב במגוון תהליכי בקרה מרכזיים כולל התנהגות חברתית ורבייתית ((Carter, C.S., 1992, Diane, M.W., 1997.
במחקר זה אשים דגש על בחינת תפקידו של הורמון ההומולוג לאוקסיטוצין של יונקים, איזוטוצין (IT) אשר קיים במספר מיני דגים (Ronald, G.O, Hans, A.H., 2011, Gwee et al., 2009), בהתנהגות הקשורה ליצירת קשר ושימורו, קשר המאופיין כמונוגאמי בקרב זכרים ונקבות של דג סוסון-הים Hippocampus spp), (Sea horse.
יתכן ושימוש באנלוג ל IT , או מתן אקסוגני של IT יתרמו ללמידת דפוסי התנהגות של זכרים ונקבות של דגי סוסון-הים היוצרים ביניהם קשר חברתי. הרעיון העיקרי הוא לפתח דרכים להגדלת מספר הצאצאים בחקלאות מים של מין זה, בתי גידול אשר משווקים דגים אלו לחברות המשתמשות במין זה כדג נוי.
יתכן והשפעות הזהות לעבודות קודמות (כפי שיוזכר בהמשך) יתרמו לחיזוק הקשרים החברתיים בקרב פרטים במין זה טרם ולאחר הטלת הביצים ע"י נקבות, ובכך להגדלת האינטראקציות בין זכרים ונקבות של דג סוסון-הים. כל אלה יביאו בעתיד להגדלת מספר הצאצאים בבתי גידול המשמשים לשיווק דג זה בעיקר לצרכי נוי.

מטרתו של מחקר זה (הצעת מחקר) היא לבחון האם הנוירופפטיד איזוטוצין (ההומולוג לאוקסיטוצין ביונקים) משחק תפקיד בהתנהגות הקשורה ליצירת קשר ושימורו, המאופיין כמונוגאמי בקרב זכרים ונקבות של סוסון-הים Hippocampus spp), (Sea horse. הרעיון העיקרי הוא לפתח דרכים להגדלת מספר הצאצאים בחקלאות מים של מין זה, בתי גידול אשר משווקים דגים אלו לחברות המשתמשות במין זה כדג נוי.

קטע מהעבודה:

פפטידים ממשפחת אוקסיטוצין בעלי מגוון רחב. ההומולוגים לגן לאוקסיטוצין בדגים ובעופות/זוחלים הם איזוטוצין (IT) ומזוטוצין (MT), בהתאמה Ronald, G.O, Hans, A.H., 2011)).

תגים:

אנדוקרינולוגיה · הורמון · דגים · חקלאות מים · חקלאות ימית · ביוטכנולוגיה · גידולי מים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעה הורמונאלית על יצירת קשר חברתי בקרב סוסוני ים", סמינריון אודות "השפעה הורמונאלית על יצירת קשר חברתי בקרב סוסוני ים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.