היישום אינו מחובר לאינטרנט

ארגונים ירוקים - ההיבט השיווקי-מוסרי

עבודה מס' 069452

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם למטרות שיווקיות בלבד או מתוך הכרה בחשיבות השמירה על הסביבה?

2,996 מילים ,12 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות אנו עדים לחברות ולארגונים רבים הממתגים עצמם כ"ירוקים", כמי שפועלים לשמירה על הסביבה וכמי שמעורבים בחינוך סביבתי ופעילות שמטרתה למזער את הנזקים לסביבה הנובעים מפעילותם הכלכלית. כך חדרו לתודעה הארגונית מחזור פסולת מוצקה, מחזור מים, חיסכון באנרגיה ועוד. מטרת העבודה הנוכחית לבחון האם תהליכים אלו נובעים מתוך תהליכים רגולטורים המחייבים את הארגונים והחברות לנקוט צעדים למען צמצום נזקי הסביבה (ריסון חיצוני), או האם מדובר בשינוי מהותי יותר בתפיסה הארגונית בדבר האחריות החברתית והסביבתית של החברה והארגון הכלכלי, כלומר- ריסון פנימי?

במהלך העבודה ארצה לבחון מה המצב בפועל, עד כמה הריסון החיצוני מהווה משקל משמעותי בבחירת האסטרטגיה הסביבתית של ארגונים, האם מדובר באקט שיווקי בלבד, או האם מדובר בריסון פנימי מוסרי הרואה את הארגון ואת האדם כאחראי לשמירה על סביבתו. לשם כך יעסוק הפרק הראשון בסוגיות הקשורות לריסון חיצוני- לשאלה מהי כלכלה ירוקה, מהי רמת המעורבות הרגולטורית בנושא, ומהי רמת האכיפה ומה משמעותה בישראל; הפרק השני יבחן את האחריות התאגידית סביבתית, את הריסון הפנימי המוצהר של ארגונים בישראל, וכיצד הדבר בא לידי ביטוי במסמכים רשמיים של "בנק לאומי", "אינטל" וחברת "כיל"; בפרק השלישי יובא דיון אשר יבחן האם "ירוק" היא סיסמא או מדיניות- כלומר, האם אותן הצהרות של ארגונים וחברות בדבר היותם "ירוקים" הינה הצהרה חיצונית בלבד המושפעת מריסון חיצוני, או האם מדובר בתהליך יסודי ועמוק המושפע מריסון פנימי ומוסרי.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון - מהי כלכלה ירוקה?
פרק שני- אחריות תאגידית סביבתית - כיצד חברות מציגות את יישומה בפועל של אחריות זו?
פרק שלישי- "ירוק": סיסמא או מדיניות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במיוחד מוכר סיפורה של חברת SHELL משנת 1995 אשר ארגוני סביבה הצביעו עליה כאחראית על זיהום מימי הים הצפוני על ידי מכלית נפט של החברה. הלחץ הציבורי הפך לחרם צרכנים שהוביל לצניחת מכירותיה ב- 70% תוך שבוע ימים (Clarck et all, 2011).

תגים:

איכות הסביבה · אחריות תאגידית · אחריות סביבתית · תדמית · greenwash · טיוח ירוק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ארגונים ירוקים - ההיבט השיווקי-מוסרי", סמינריון אודות "ארגונים ירוקים - ההיבט השיווקי-מוסרי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.