היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרעה אנטי-סוציאלית - פסיכופתיה

עבודה מס' 069450

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור וניתוח ההפרעה.

5,899 מילים ,27 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

אישיות מוגדרת כארגון דינמי של מערכות פסיכופיזיקליות היוצרות את דפוסי ההתנהגות והרגשות האופייניים לאדם. כמו כן, היא מתייחסת למאפיינים פסיכולוגיים והתנהגותיים היציבים יחסית של הפרט. לרב, האישיות נשארת באותו מצב בסיטואציות שונות.
חוקרי אישיות שונים נוטים להשתמש במילים לתיאור האישיות כמו: דומיננטי, משתף פעולה ועוד. מילות תיאור אלה משמשות בעיקר לתכונות אישיותיות, בהם שופטים בן אדם על סמך האישיות שלו.
הפרעות אישיות הן חלק ממשפחת ההפרעות הנפשיות שמתאפיינות בתבניות נוקשות של מחשבות והתנהגויות לטווח ארוך. קשיי ההסתגלות למערכת הנורמות של החברה והתמודדות עם מצבי לחץ, יכולים לגרום למצוקה שתבוא לידי ביטוי בדפרסיה, חרדה, מצבים פסיכוטיים, התמכרות וקשיים נוספים במישורים אחרים. הפרעות אישיות בדרך כלל הן הפרעות של תכונות וממשיכות בקשר לתפיסת עולם ועל ה'אני'.

עבודה זו עוסקת בתיאור וניתוח הפרעה אנטי-סוציאלית, אשר בעבר היה נהוג לקרוא לה 'פסיכופתיה', אך בשנות ה-50 של המאה הקודמת הוחלט לוותר על שם זה. הפרעת אישיות זו לא אובחנה שנים רבות בקרב הפסיכיאטרים, והם היו נוטים לייחס להפרעה זו הפרעות אחרות שלא הצליחו לאבחן, והיו עשרות של דפוסים שהיו שייכים להפרעה זו (שוהם, אדד ורהב, 2004).
תחילה, אסביר מהי הפרעת אישיות על-פי ה-DSM ובמה מתאפיינת הפרעת אישיות, והיכן נמצאת הפסיכופתיה ביחס להפרעות האישיות השונות. בפרק השני אגדיר מהי פסיכופתיה, אמשיך בהסבר על דיאגנוזת המחלה ומאפיינה כחלק מכלי הבודק אותה, אסביר את מהימנותו ותוקפו ואסביר ממה נוצרת הפסיכופתיה ודרכי טיפול והתמודדות שונים. בפרק לאחר מכן אסביר את הקשר בין פסיכופתיה לעבריינות, סוגי העבירות הנפוצות בקרב הפסיכופתים, ולבסוף אבצע דיון על כל הפרקים. לבסוף, אסביר וארחיב על התיאוריות השונות בתחום הפסיכולוגיה. אטען כי פסיכופתיה היא מחלה מולדת, אך מתפרצת בתנאים סביבתיים מסוימים.

קטע מהעבודה:

א.1 הפרעות האישיות:
ה-DSM (באנגלית ( Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders הוא ספר האבחנות הפסיכיאטריות האמריקאי שמטרתו לאבחן ולסווג את הפרעות הנפש על פי תסמיניהן. את הספר מוציאה לאור האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית. שיטת האבחון ספר זה עובדת על חמישה צירים:

תגים:

הפרעות אישיות · מחלות נפש · DSM

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרעה אנטי-סוציאלית - פסיכופתיה", סמינריון אודות "הפרעה אנטי-סוציאלית - פסיכופתיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.