היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדות עם דחייה חברתית בגן הילדים

עבודה מס' 069442

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פיתוח תוכנית ייעוצית.

3,504 מילים ,18 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

1. תכנית ההתערבות: התמודדות עם דחייה חברתית בגן הילדים.
תופעת הדחייה החברתית נצפית בגן הילדים. אי מקובלות חברתית, עלולה לגרום לפגיעה בשטחי החיים השונים, ובטווח הארוך עלולות להיות לכך השלכות רגשיות קשות, שכן חוויה של דחייה חברתית בילדות יכולה להשאיר משקעים ביחסים הבין אישיים בבגרות. בנוסף, ילדים הסובלים מדחייה חברתית מפגינים קשיים בתחום האקדמי, בתחום הרגשי ואף בתחום החברתי. מטרת ההתערבות בעבודה עם ילדים דחויים היא לסייע להם לחזור מוקדם ככל האפשר למסלול של קשרים חברתיים תקינים (טל, 2002). כמו כן, ניתן לשפר את היכולת החברתית ולעורר את הביטחון העצמי, הדימוי העצמי, להרחיב את מעגל החברתי ולהפחית את תחושת הבדידות.
התכנית ההתערבות מיועדת לצוות הגן: הגן הוא גן עירייה לילדים בגילאי 3-4 הלומדים בחינוך הרגיל. הגן ממוקם בצפון ת"א ומאכלס בתוכו 30 ילדים: 18 בנים ו- 12 בנות. בגישה החינוכית ישנו דגש חזק על לימוד כשירויות חברתיות המתבססות על כבוד בין הילדים, שיתוף ועזרה לזולת. התכנית מוצעת לאור העבודה כי בגן ישנו ילד דחוי חברתית: גל הוא ילד בגן, בעל כשרים חברתיים נמוכים. מגיע לגן עם לבוש מרושל ומיושן. מתקשה במשימות של מוטוריקה גסה, כגון: ריצה, משחקי כדור וכו'. לא מקובל בסביבת חבריו ולא מתמודד עם הקשיים, הוא מוותר ולא מתעקש ליצור אינטראקציה עם הילדים האחרים, וגם אם הוא מנסה הוא נענה בשלילה.
את רוב הזמן הוא מבלה לבד. משתף פעולה עם מבוגרים באופן מלא, הוא אינו מתנגד להוראות, מקבל סמכות ומבצע מטלות.

ראשי פרקים:
1. תכנית התערבות
2. רציונאל תיאורטי לתופעה
3. טיפול המניעה
4. סטנדרטים של אקלים חינוכי מיטבי
5. התערבות המערכת
6. תכנית ההתערבות הנבחרת
7. פעולה המתבססת על תיאוריית הצרכים
8. פעולה המתבססת על גישת הסלוטוגניות
9. פעולה המתבססת על גישת החוזקות
10. פעולה המתבססת על אינטליגנציה רגשית
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תכנית ההתערבות שבחרנו הינה תכנית התערבות באמצעות "מעגל ההפנמה", אמנם תכנית מעגל ההפנמה נכתבה עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, אך לעניות דעתינו ניתן להשתמש בה גם בגן, כדי להגיע עם הילדים לתובנות שיובילו אותם לרכישת מיומנויות חברתיות.
עקרונות התכנית המלווים כל נושא:

תגים:

דחייה חברתית · כשירות חברתית · יועץ · ייעוץ · תכנית ייעוצית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדות עם דחייה חברתית בגן הילדים", סמינריון אודות "התמודדות עם דחייה חברתית בגן הילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.