היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג המיניות הנשית והפחד הגברי ממנה בסרט "שיניים" (ארה"ב 2008)

עבודה מס' 069390

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח פסיכואנליטי, תרבותי וביקורתי.

18,527 מילים ,23 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

"שיניים" הינו סרט היברידי שניתן לאתר בו כמה ז'אנרים ותת-ז'אנרים, אך יותר מכל מדובר בסרט סאטירי עם אמירה חזקה בכל הקשור לפחדים הקמאיים ביותר של הגבר - פחד מסירוס ופחד ממיניות נשית. הסרט משתמש במיתולוגיות השונות על מיתוס הואגינה דנטטה כמו גם בפסיכואנליזה, במיתוסים של הנצרות - תרבות האשמה והחטא הקדמון (חוה ונחש), ובקונוונציות של ז'אנר המשספים, תת-ז'אנר האונס-נקמה, ורומן החניכה, בכדי ליצור סאטירה חברתית פוליטית, על מניעי הפאטריארכליה והמיזוגיניה, ועל התוצאות האפשריות שלהן.

העבודה מחולקת ל-4 פרקים עיקריים, ובודקת את ייצוגי הפחד מסירוס ומהמיניות הנשית המסרסת בכמה תחומים.
על ידי מיתוס הואגינה-דנטטה לאורך השנים והתרבויות, ע"י הכנסיה, הנצרות ויחסה למין, בעיקר למיניות נשית- החטא הקדמון ואידיאולוגית הבתולים.
על-ידי הקונוונציות הקולנעיות של "המבט החוקר הגברי" והקונוונציות הז'אנריות של סרטי המשספים עליהם הסרט, בהיותו פוסט-מודרני, מדבר ומשחק כל הזמן. כשהוא משנה את חוקי המשחק, הופך את הגברים לקורבנות של המעשים שלהם, ואת המפלצת לגיבורה, שהיא גם בתבנית "הנערה האחרונה". זאת תוך התמקדות בשאלות פוליטיות ובמשמעויות סמליות שהסרט מעלה.

תוכן העניינים:
פרק א': ואגינה דנטטה וחרדת סירוס- התייחסות הסרט שיניים למיתולוגיה ולפסיכואנליזה.
פרק ב': החטא הקדמון ותרבות האשמה - התייחסות הסרט שיניים לנצרות.
פרק ג': מסע החניכה והנקמה של דאון כמסע רכישת מודעות פמיניסטית.
פרק ד': היפוך הקונוונציות של סרטי המשספים בסרט "שיניים" משחק בין הנערה האחרונה למפלצת.
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

"ואגינה דנטטה" הוא השם הלטיני הניתן על ידי פרויד למיתוס הקיים בתרבויות שונות לאורך כל ההיסטוריה, על אישה או נשים שיש להן שיניים בואגינה, (או שיש להן נחש/סרטן/עקרב ברחם, התוקף את איבר המין של הגברים החודרים לגוף האישה אליה שייך). המיתוס קיים בגרסאות שונות בפולקלורים בכל העולם, בדרום/צפון אמריקה, אירופה, המזרח הרחוק, עד אוסטרליה ועוד, ולאורך זמן היסטורי- יש עדויות למיתוס הזה כבר ביוון (מדוזה) ובמצריים העתיקות. גם על התרבות המערבית המודרנית, שאינה מאמינה עוד בשדים המיתוס לא פסח. פרויד, אבי הפסיכואנליזה וממשיכי דרכו, דיברו עליו כסמל המייצג את הפחד הקמאי של גברים מסירוס. בנוסף, ניתן למצוא לו ייצוגים ויז'ואלים רבים בסרטי אימה, הידועים שבהם - הנוסע השמיני ומלתעות.

תגים:

ואגינה דנטטה · פחד מסירוס · חרדת סירוס · פסיכואנליזה · פרויד · סרטי משספים · משספים · סרטי אימה · אימה · הנערה האחרונה · נצרות · החטא הקדמון · מסע חניכה · מאלווי · קלובר · סאטירה · נשיות · מין · פמיניזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג המיניות הנשית והפחד הגברי ממנה בסרט "שיניים" (ארה"ב 2008)", סמינריון אודות "ייצוג המיניות הנשית והפחד הגברי ממנה בסרט "שיניים" (ארה"ב 2008)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.