היישום אינו מחובר לאינטרנט

"מינוף הצדק בכוח סד הסבל" - דמותה של דראופדי במהבהרטה

עבודה מס' 069363

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דראופדי גיבורת המהבהרטה- חקר דמותה באפוס בהיבט פילוסופי הודי.

3,337 מילים ,7 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

טענתי היא כי המהבהרטה מציגה בעקביות את דמותה של דראופדי כ"שומרת הדהרמה". באותה נימה, ניתן להציב על פי האפוס את דמות בעלה יודהישטירה- בין "כובעיו" השונים כדהרמהראג'ה, קשטריה ולוחם מוכשר בעל מידה רבה של חמלה, מהמר כפייתי, גולה ביערות במראה ברהמין ועוד- כ"משיב הדהרמה". דראופדי בנוסף מהווה תפקיד אקוטי בהשתלשלות העלילתית של האפוס. לאורך סיפור המהבהרטה היא מעמידה את 'המין החזק' ואת העולם הפטריארכלי שהיא חלק ממנו אל מול הקונפליקטים שמייצרת הדהרמה הקשטרית. כמו כן היא מנתבת את דרכם של הסובבים אותה, לעיתים אף בלא מודע ותוך סבל רב, לכיוון שיאפשר את השבת הדהרמה על כנה לממלכה.

תוכן העניינים:
מבוא
1. שומרת הדהרמה
1.1 בתולה טהורה
1.2 רעיה מסורה
2. נשיות ומיניות
2.1 אישיות (תכונות הפרקריטי)
2.2 ביולוגיה (הפרקריטי בעולם הפיזי)
3. ייצוג ודימוי נשיים
3.1 תפיסה עצמית
3.2 סמל להמונים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הבניית דמותה של דראופדי, כהת העור היפהפייה, כאלה ולא רק כדמות אנושית שמכוונת את השתלשלות עלילת האפוס נעשית כבר בתיאור אופן לידתה. דראופדי לא נולדה כדרך הטבע מרחמה של אישה, אלא, נולדה מתוך האש המקודשת של פולחן ה-Yajna שערך דראופדה, אביה (8). בלידתה, ויאסה אומר כי "הגיעה העת להשיב לעולם את הצדק והטוב"(9). כלומר- לידתה של דראופדי מחוללת את ההמשך העלילתי של האפוס, דמותה האפית תתמודד עם אירועים שיהוו נקודות ציון מכריעות עד לקרב הגדול, הקורוקשטרה.

תגים:

דראופדי · פרקריטי · דהרמה · מיתולוגיה · הודו · המהאבהארטה · נשים · אתוס · מיתוס

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""מינוף הצדק בכוח סד הסבל" - דמותה של דראופדי במהבהרטה", סמינריון אודות ""מינוף הצדק בכוח סד הסבל" - דמותה של דראופדי במהבהרטה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.