היישום אינו מחובר לאינטרנט

תעמולה משפחתית באופרות הסבון

עבודה מס' 069316

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסדרות "אהבה מעבר לפינה" ו"ימי חיינו".

7,327 מילים ,6 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מדוע הצופה הישראלי מתייחס לאופרות סבון אמריקאיות כבידור זול ולישראליות כיותר רציניות. הרושם שאופרות הסבון האמריקאיות עושות הוא סיפורי האהבה מוגזמים, סיבוך העלילה מופרך. ניסיתי למצוא משהו מתוחכם יותר בז'אנר הזה, בכל זאת, ישנם אנשים שמאוד מתחברים לאופרות הסבון האמריקאיות ועל כן, ככל שחשבתי על זה הבנתי שיש מחשבה מאחורי הקיצוניות הזו, האהבה הגדולה מהחיים מהצד האחד והבגידות והיצרים מהצד האחר. עבודה זו תעסוק בהיבטים התעמולתיים בהקשר המשפחתי שקיימים בז'אנר אופרות הסבון בהשוואה בין האמריקאיות לישראליות, כששאלת המחקר הינה:
שאלת המחקר: האם וכיצד באה לידי ביטוי תעמולה כלשהי בהקשר של ערכי משפחה בז'אנר אופרות הסבון בהבחנה בין האמריקאיות על סמך הסדרה "ימי חיינו" לישראליות על סמך הסדרה "אהבה מעבר לפינה"?

מאחר ואני מחפשת אידיאולוגיה מאחורי טקסט, ואופרות סבון הוא ז'אנר קשה לניתוח תוכן כמותי (עלילה מתמשכת לאורך שנים), אעשה ניתוח תוכן איכותי על שתי הסדרות:
"ימי חיינו" האמריקאית, בה אצפה בשני פרקים מהעונה הנוכחית המשודרת בערוץ 3, ו"אהבה מעבר לפינה" הישראלית, בה אצפה בשני פרקים מהעונה ה-1.
אשתמש במודל של רנק בבחינת האלמנטים שפועלים יחדיו בטקסט שמחלישים ומחזקים תעמולה בחיפושי אחר אלמנטים של תעמולה משפחתיים. מאחר ובנוסף לבחינת אלמנטים של תעמולה בערכי המשפחה בז'אנר אני עושה הבחנה בין אופרות הסבון האמריקאיות ואופרות הסבון הישראליות, אמנה קריטריונים של תעמולה זהים ושונים בין השתיים.
השערת המחקר: קיימים היבטים תעמולתיים בערכי המשפחה בז'אנר שחלקם דומים בין שתי התרבותיות וחלקם שונים.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירה ספרותית
מתודולוגיה
ממצאים "אהבה מעבר לפינה"
ממצאים "ימי חיינו"
דיון+ סיכום
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

לווינגסטון מתארת במאמרה "תעלומת אופרות הסבון" (2003) את התפתחות ז'אנר אופרות הסבון. הז'אנר נולד בארצות הברית בשנות השלושים כז'אנר רדיופוני, אשר פותח משיקולים מסחריים: בעלי הרשתות הגדולות הי מעוניינים למשוך את קהל עקרות הבית להאזין לשידוריהם, ובמקביל למשוך מפרסמים אשר יפרסמו מוצרים המיועדים להן.

תגים:

טלנובלות · אופרת סבון · דרמה · טלוויזיה · טלביזיה · סדרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תעמולה משפחתית באופרות הסבון", סמינריון אודות "תעמולה משפחתית באופרות הסבון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.