היישום אינו מחובר לאינטרנט

תעסוקת נשים ערביות בשוק העבודה הישראלי- אפליה וחסמים תעסוקתיים

עבודה מס' 069302

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצעה לפיתוח מודל שנבנה על בסיס מאמר.

2,385 מילים ,4 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחנו את אחת הבעיות הקשות בשוק העבודה הישראלי - שיעור ההשתתפות הנמוך של נשים ערביות. סקרנו שני מאמרים שונים שפיתחו מודלים אמפיריים הרלבנטיים לבעיה זו, תוך שהצבענו על הגורמים המרכזיים לשיעור ההשתתפות הנמוך של הנשים הערביות: האחד, הינו חסמים המקשים על השתלבות נשים ערביות בשוק העבודה: מיעוט השכלה, ילדים בגיל צעיר, גיל הנשים ועוד. הגורם השני, הינו מבנה ההזדמנויות המצומצם של הנשים הערביות, ריכוז המיעוט הערבי באזורי פריפריה נטולי תחבורה ציבורית, בהם אפשרויות התעסוקה מצומצמות ומוגבלות. עוד הראנו כי אין בהכרח השפעה של גורמים תרבותיים על שיעור השתתפות הנמוך של הנשים הערביות.

בחלק הביקורתי של עבודתנו, התבססנו על פונקצית היצע העבודה של נשים והרחבנו את הפונקציה כך שיצרנו פונקצית היצע עבודה ייחודית עבור הנשים הערביות בישראל. בפונקציה החדשה שני משתנים חדשים: G (הוצאות הממשלה על תוכניות לעידוד תעסוקת נשים ערביות), ו- D (מדידת משך הנסיעה ממקום מגוריהן של הנשים הערביות למקום עבודה פוטנציאלי).

המאמרים שנותחו:
* קינג, י', נאון, ד', וולדה-צדיק, א', חביב, ג' (2009), "תעסוקת נשים ערביות בנות 18-64" (דוח מחקר), ירושלים: המרכז לחקר מוגבלויות ותעסוקת אוכלוסיות מיוחדות מאיירס-ג'וינט-מכון ברוקדייל, 1-123.
* שלוסר, א' (2006), "השפעת מתן חינוך טרום חובה חינם על היצע העבודה של אמהות ערביות: ממצאים מניסוי טבעי", רבעון לכלכלה 53(3): 517-553.

תוכן עניינים:
מבוא ומוטיבציה מחקרית
היפותזה
שאלות מרכזיות של המאמרים
תיאור נתונים
מתודולוגיה אמפירית של המאמרים+ אסטרטגית זיהוי+ ממצאים אמפיריים
ביקורת והצעות לשיפור המאמרים
סיכום

קטע מהעבודה:

היפותזה: ישנם שלושה גורמים עיקריים לשיעור השתתפות נמוך של נשים ערביות: הגורם הראשון, הינו חסמים המקשים על השתלבותן בשוק העבודה, כגון: מיעוט השכלה, חוסר מקצוע מתאים למשק המודרני, חוסר ניסיון תעסוקתי, רמת שליטה בעברית ומספר ילדים גדול יחסית. הגורם השני, הינו מבנה ההזדמנויות המצומצם של המיעוט הערבי ונשים ערביות בפרט- היעדר מקומות תעסוקה בסביבת מקום המגורים. הגורם השלישי, הינו אפליה מצד מעסיקים ומצד המדינה. בעבודה זו נעסוק בגורם הראשון והשני בלבד.

תגים:

נשים ערביות · חסמים תעסוקתיים · אפליה · הפליה · אפלייה · הזדמנויות · מקומות עבודה · מיעוטים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תעסוקת נשים ערביות בשוק העבודה הישראלי- אפליה וחסמים תעסוקתיים", סמינריון אודות "תעסוקת נשים ערביות בשוק העבודה הישראלי- אפליה וחסמים תעסוקתיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.