היישום אינו מחובר לאינטרנט

איחוד ופיצול מניות

עבודה מס' 069246

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת פיצול ואיחוד מניות על שער המניה.

4,889 מילים ,12 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

אנו מנסים להוכיח את השינויים בשערי המניות כתוצאה מפעולת פיצול או איחוד מניות. אנו מנסים להוכיח שכאשר חברה מפצלת את מספר המניות שלה כך שלאחר פעולת הפיצול התרבו מספר המניות שישנן ברשות הציבור ללא כל שינוי בהון העצמי, קיימת השפעה כל שהיא על שער המניה.
בתחילת העבודה עמדנו על בעיות רבות אשר טעונות התייחסות רצינית כאשר באים לערוך מחקר מסוג זה. לאחר מכן אספנו נתונים ממאגרי מידע (Yahoo בורסה גרף וכדומה) על שערי המניות לתקופה הרלוונטית וכמו כן אספנו נתונים על המדדים. עיבוד הנתונים נעשה על ידי תוכנה סטטיסטית ((SPSS.
יש לציין שהמחקר נערך במספר שלבים שבהם נבדק השינוי בשער המניה במקרים שונים של פיצול או איחוד. בדיקה זו הייתה דרושה בשל השערתנו בחלק התיאורטי שרק לפעמים אנו נמצא שינוי בשערי המניות גם מפעולות טכניות של חברות (דהיינו תלוי איזו סיבה הביאה את החברה לבצע את הפיצול או האיחוד). כמובן שהשינוי יכול להיות הן לחיוב והן לשלילה.
במחקרנו ניסינו להוכיח שני דברים:
א) השפעה כל שהיא על מחיר המניה כתוצאה מפיצול או איחוד, וזאת על ידי השינוי במחיר המניה בין יום ההודעה לבין מספר ימים לאחר ההודעה בנטרול השפעת המדד.
ב) בדיקה האם יש משמעות מהותית ליחס שבו החליטה החברה לפצל או לאחד מניות, היינו האם כאשר הפיצול הוא גדול יותר גם ההשפעה על שער המניה תהיה גדולה יותר.
כמו כן כדי לאמת השערות חוקרים שטענו שישנה דווקא השפעה על שער המניה ביום ההודעה ולאו דווקא ביום הפיצול, או להיפך חוקרים אשר טענו שעיקר ההשפעה היא ביום הפיצול ולא ביום ההודעה על הפיצול בחרנו מספר חברות שלגביהם בדקנו את שני הדברים הנ"ל, דהיינו גם שיעורים בשערי המניה בטווח הזמן שלאחר ההודעה, וגם שינויים בשערי המניה בטווח הזמן שלאחר הפיצול.
באותו אופן בצענו מחקר לגבי ההשפעה שיש לאיחוד מניות על שער המניה.

לאחר ניתוח התוצאות שהתקבלו מהמחקרים, גילינו שהשערתנו נסתרת או לכל הפחות איננה מוכחת, דהיינו לא נתגלו שינויים בשערי המניות כתוצאה מפעולות טכניות אלו.
אנו מודעים לכך שישנם חסרונות במחקר אשר ערכנו, ואף הזכרנו אותם בחלק האחרון של העבודה, וחסרונות אלו נובעים ממגבלות מחקר שונות (מספר מניות מוגבל, חוסר בפרשנות נכונה של הודעות החברה).

תוכן עניינים:
תקציר מנהלים

1. נקודות מרכזיות

2. המחקר
2.1 פיצול מניות ביחס גבוה
2.2 חלוקת מניות הטבה
2.2.1 השפעה מיום ההודעה
2.2.2 השפעה מיום החלוקה
2.3 איחוד מניות

3. מסקנות
4. בעיות במחקר
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

1. עיתוי ההשפעה
אם לדוגמא אנו מציגים את הטענה שאומרת שכאשר חברה מבצעת פיצול מניות הדבר משפיע באופן פסיכולוגי על השוק (המשקיעים חושבים שיש איתות חיובי מהחברה דהיינו לחברה צפוי שיעור צמיחה גבוה בהמשך). אם כן יש להעלות שאלה מתי יהיה ההשפעה על השוק על מחיר המניה, האם כאשר החברה מודיעה את ההודעה על ביצוע האיחוד או הפיצול או כאשר החברה מבצעת בפועל את האיחוד/ הפיצול.

תגים:

פיצול · איחוד · מניה · בורסה · מניות · שוק ההון · ניירות ערך

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "איחוד ופיצול מניות", סמינריון אודות "איחוד ופיצול מניות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.