היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלים בין נשים לגברים במתן ובבקשת עזרה

עבודה מס' 069236

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של מחקרים ותיאוריות בנושא.

6,640 מילים ,37 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מטרתה של העבודה הנוכחית הייתה לבחון את ההבדלים בין המינים, בין נשים לגברים, בכל הקשור במתן עזרה ובבקשת עזרה. ההבדלים בין המינים הינם הבדלים ברורים מבחינה אנטומית אך שונים ומשתנים מתרבות לתרבות ומחברה לחברה. החברה היא זאת המכתיבה את תפקידי הגבר אל מול תפקידי האישה ומכאן נלווים לסטריאוטיפים הגברי או הנשי התוספות והתכונות המתאימות לתפקיד. נשים נחשבות כנועות וחלשות יותר ואילו הגברים כחסונים מבחינה פיזית ומנטאלית. ישנן הרבה תיאוריות ומחקרים שנעשו בתחום זה. ההנחה שהייתה בדרך כלל היא שנשים מבקשות יותר עזרה מאשר גברים וגם נוטות לעזור יותר מגברים. נשים נחשבות טובות יותר, אכפתית וככאלה המזדהות עם האחר יותר מגברים. ההבדלים בין המינים בכלל נבדקו בהמון אספקטים: בהבדלים ביכולות ובהישגים, בכשרים שונים, בעמידה בלחצים וגם בהושטת עזרה ובבקשת עזרה. בעבודה הנוכחית רציתי לבדוק מהם ההבדלים בין גברים לנשים, כיצד מוגדרת עזרה ואיזה תיאוריות קיימות בנושא, כאשר דעתי היא שההבדלים בין המינים נובעים בעיקרם מהתייחסות החברה והתרבות לגברים ולנשים. החלוקה הדי ברורה בין התפקידים הגבריים לתפקידים הנשיים היא הגורמת להבדלים בינהם.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
הבדלים בהתנהגויות עזרה:
חיברות כתהליך להושטת עזרה
נורמות חברתיות
מודלים של עזרה:
מודל העוררות - עלות אל מול תועלת
מודל האמפתיה והאלטרואיזם של בטסון
מודל הקלת התחושות השליליות (Batson, 1981)
מודל הושטת העזרה של בריקמן (Brickman, 1982)
אפקט הצופה מן הצד
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עזרה הינה סיוע או תמיכה. עזרה נתפסת כהתנהגות פרו חברתית, התנהגות שהחברה תומכת ומגבה אותה.(Brickman, 1982 ) . מתי האדם תופס את האדם הזקוק לעזרה ככזה, מהי הסיטואציה בה עליו להיות ואיזה ייחוס סיבתי עליו לעשות על מנת להחליט איזה סוג של עזרה עליו להושיט אם בכלל.

תגים:

הבדלי מגדר · נשים · גברים · נורמות · חיברות · עזרה · חיפוש עזרה · סיוע

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלים בין נשים לגברים במתן ובבקשת עזרה", סמינריון אודות "הבדלים בין נשים לגברים במתן ובבקשת עזרה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.