היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחריות מוסרית שנושאות חברות פירמידה כלפי הסוכנים המשתתפים במשחק

עבודה מס' 069229

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הנושא על פי עקרונות המוסר.

7,135 מילים ,10 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

העולם המודרני נמצא בתהליך של שינוי מתמיד, השיפורים הטכנולוגיים בשנים האחרונות, הפיתוחים החדשים בתחומי תקשורת, בריאות, כלכלה ועוד, תרמו להתחזקות הגלובליזציה בעולם. הגלובליזציה מחלישה תעשיות מסוימות ומצמיחה אחרות, מעודדת חדירה לשווקים חדשים ומעוררת אצל רבים כמיהה לחיים טובים יותר ולחירות כלכלית. הכמיהה הזו מצמיחה חברות המנסות לממש את הפנטזיה לרווחה כלכלית מהירה אך לא כולן בוחרות בדרך היושר והמוסר ולפיכך צומחת להן חברות הוגנות לצד חברות מפוקפקות.
דוגמא לחברות כאלה היא חברות המשתמשות בשיטת השיווק הישיר לצורך מכירת מוצריהן, ביניהן חברות פירמידה, חברות שיווק רב שכבתי (Multi-level marketing=MLM), שיטת Ponzi, ועוד.
חברות אלה משווקות את מוצריהן ישירות מהיצרן לצרכן באמצעות מכירה מדלת לדלת או בפגישות אישיות, בניגוד לחברות שיווק הקמעונאי אשר משווקות את מוצריהן על מדפי החנויות. חברות שיווק ישיר עוסקות בדרך כלל בשיווק מוצרי בריאות, קוסמטיקה, נופשים, ספרים, מטהרי מים, מערכות ניקוי לבית ועוד.

בעבודה זו אתמקד בעיקר בחברות פירמידה אשר לעיתים מסוות את פעילותן תחת מעטה של שיווק רב שכבתי, דהיינו משווקות מוצרים וגם מקיימות את משחק הפירמידה, ואנסה לבדוק מהי אחריות המוסרית אותה נושאות חברות פירמידה כלפי הסוכנים המשתתפים במשחק, מה הכללים שלפיהם על החברה לפעול בעת גיוס עובדים חדשים או בעת שיווק מוצריהן בשיטה הישירה, האם יש לרסן ולפקח על פעילות החברות בתחום זה והאם על החברות לרסן את עצמן' ומהו הגבול הדק בין פעולות ראויות לפעולות מגונות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
מיתוסים על עולם העסקים והביקורת עליהם
2. פרק כלכלי
2.1 ביקורת על הנחות יסוד של הכלכלה הקלאסית
3. פרק חוקי
3.1 ריסון חיצוני
3.2 ריסון פנימי
4. פרק מוסרי
4.1 מודל השלבים לקבלת החלטות מוסריות
5. סיכום ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מיתוס זה סובר כי המוסר אינו רלוונטי בעולם העסקים, "היד הנעלמה" מסדירה את כל מה שקורה ובמציאות הזו יש הפרדה מוחלטת בין מוסר ועסקים. המיתוס טוען שקבלת ההחלטות בפועל מונעת משיקולים כלכליים בלבד המושפעים מכוחות של הצע וביקוש, ואם אין ביקוש למוצר/שרות מסוים ובמקרה שלנו זה משחקי הפירמידה, הוא פשוט לא יוכל להתקיים.

תגים:

מוסר · עסקים · פירמידה · שיווק רשתי · רשת · שיווק ישיר · פונזי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחריות מוסרית שנושאות חברות פירמידה כלפי הסוכנים המשתתפים במשחק", סמינריון אודות "אחריות מוסרית שנושאות חברות פירמידה כלפי הסוכנים המשתתפים במשחק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.