היישום אינו מחובר לאינטרנט

דוד המלך: אסטרטגיה ומדיניות

עבודה מס' 069171

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האסטרטגיות המדיניות והצבאיות של דוד בתקופה שלפני עלייתו לשלטון ובתקופת שלטונו.

5,916 מילים ,15 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

אחר שבני ישראל דרשו משמואל שימליך להם מלך, שאול מתמנה להיות המלך הראשון בישראל. תפקידו לדאוג להקמתה של ממלכת ישראל מאפס, שכן עד אז לא היה בסיס או תשתית מתאימה לביסוסה של הממלכה. שאול מצליח פחות או יותר בקרבות אך מבחינת הקמת הממלכה הוא נכשל, מה שמביא את דוד לעלות לשלטון, מאחר והוא מצטייר בעיני זקני העם כעשוי מהחומר המתאים למלוכה וכאדם המסוגל לכך.
מטרת עבודה זו היא ניסיון להציג את דוד המלך כאסטרטג וכמדינאי. כדי לבחון זאת, בחרתי להציג תחילה את רזי האסטרטגיה כדי לנסות ולהיכנס למוחו של אחד מגדולי מלכי ישראל.

תוכן עניינים:
מבוא
אסטרטגיה צבאית
לקראת גיבוש הממלכה
התחזקותה של ממלכת ישראל
דוד כאסטרטג
צבא דוד ותורת לחימתו
המצב הגיאופוליטי בתקופת דוד
חשיבותה של ירושלים
צוואת דוד ותחילת שלטון שלמה
סיכום
מקורות
נספחים

קטע מהעבודה:

מנהיגים ומדינאים רבים מתחבטים רבות כדי לקבוע דפוסי פעולה מועדפים ובעיקר כאלה שישיגו להם את היתרון מול התוקף. הדילמות הללו עולות בבחינת כל האפשרויות ברמה האסטרטגית והמעבר בין דפוס פעולה אחד לאחר אינו בהכרח קשור. למשל קיימת דילמה של פיצול כוחות כאשר הוחלט לפתוח במתקפה כנגד האויב או לחלופין אופציה של מתקפה מרוכזת. הגנה והתקפה הן פעולות בסיסיות באסטרטגיה הצבאית והן קשורות זו לזו.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דוד המלך: אסטרטגיה ומדיניות", סמינריון אודות "דוד המלך: אסטרטגיה ומדיניות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.