היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיתוג ושיווק בקמפיין פוליטי בעידן האינטרנט

עבודה מס' 069157

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת קמפיין הבחירות לנשיאות ארה"ב של ברק אובמה 2008.

2,934 מילים ,14 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בחירתו של ברק אובמה לנשיאות ארצות הברית ב-4 לנובמבר 2008 היתה אחד מציוני הדרך המשמעותיים בחייה של האומה האמריקאית. 143 שנים בלבד לאחר איסור העבדות בארצות הברית, נבחר לראשונה אדם שחור לנשיא, תוך שהוא מוביל קמפיין פוליטי צעיר, מלוטש ונועז שעושה שימוש רב ומושכל בכלל אמצעי התקשורת המסורתיים וברשת האינטרנט בפרט.
אובמה, הנשיא ה-44 של ארצות הברית, החליט כי ההכרזה הראשונית על רצונו להתמודד בבחירות לנשיאות תועבר דווקא דרך רשת האינטרנט, באמצעות סרטון וידאו מוקלט שישודר לציבור הרחב באתר האינטרנט האישי שלו. הקשר הבלתי ישיר עם הציבור, מעל ראשה של התקשורת המסורתית, היה הגדול בהיקפו ופורץ דרך בכל היסטוריית ניהול הקמפיינים המודרנית.
הקמפיין הפוליטי עבר תמורות רבות מאז ששליטי המפלגות היו קובעים מי יתמודד ולאיזה תפקיד. בימים עברו, שליטים ועסקנים אלה כונו 'ממליכי מלכים' והם נהגו לקבוע את רשימות המתמודדים בחדרים אפלים מלאי עשן סיגריות. הליך הבחירות עבר דמוקרטיזציה והגוף הבוחר מורכב כיום מבוחרים רבים Friedenberg & Trent, 2008)).

בשל מהפכת האינטרנט והפיכתה לכלי הדמוקרטי הראשון במעלה בעולם, החלטתי להתמקד בעבודתי בעיצוב דמותו של אובמה כפי שבאה לידי ביטוי ברשת האינטרנט ובהפיכתו מסנטור אלמוני מאילינוי, שמעטים ידעו את שמו בראשית שנת 2007, לנשיא ארצות הברית, כל זאת בתקופה של מעט יותר משנה וחצי. בחלקה הראשון של העבודה אדון במיתוגו של ברק אובמה החל מבחירתו לסנאט האמריקאי ועד לבחירתו לנשיאות ובחלקה השני אדון בכלים השונים המאפיינים את ה-WEB 2.0 ואראה כיצד הם באו לידי ביטוי בקמפיין הבחירות של אובמה.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
ברק אובמה-רקע
שינוי תדמית ומיתוג
WEB 2.0
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קמפיין פוליטי הוא דיאלוג בין מועמדים לקהל בוחרים, מפלגות, קבוצות אינטרס והמדיה. קמפיינים פוליטיים הם חיפוש אחר בוחרים שישימו את פתק ההצבעה ביום הבחירות למועמד שלהם. הצלחתו של קמפיין הבחירות נמדדת ביום הבחירות שכן, מטרתו היחידה של הקמפיין היא לנצח בבחירות לפיכך, כל מאמצי הקמפיין מופנים כלפי המועמד, על אנשיי הקמפיין לנתח את אישיותו ותכונותיו של המועמד על מנת לבטא את יתרונותיו ומזער את החסרונות שלו. ניתוח תכונות המועמד, כבר מראשיתו של הקמפיין,הוא מתכון להצלחת הקמפיין שיתבטא בקלפי ביום הבחירות Sweeney,1995)).

תגים:

נשיאות · ארצות הברית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיתוג ושיווק בקמפיין פוליטי בעידן האינטרנט", סמינריון אודות "מיתוג ושיווק בקמפיין פוליטי בעידן האינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.