היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיטת הבחירות היחסיות

עבודה מס' 069150

מחיר: 156.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השפעתה של השיטה על מבנה המשטר בישראל.

2,982 מילים ,7 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

שאלת שיטת הבחירות לכנסת נמצאת במחלוקת ציבורית עוד מימי קום המדינה. הספקות אשר התעוררו מלכתחילה ביחס להתאמתה של השיטה היחסית הלא מסויגת למדינה החדשה, לאחר שהיטיבה לשמש את הארגון הוולונטארי של הישוב היהודי בארץ ישראל, נדחו מפני הצורך לקיים בחירות בהקדם. כך קרה שבשנת 1948, הצעת תיקון בפקודת הבחירות, אשר נועדה לשנות את שיטת הבחירה היחסית לשיטה אזורית, והצעת תיקון דומה בבחירות לכנסת השנייה בשנת 1952, הוסרו שניהם בקלות.

הכנסת הישראלית הינה פרלמנט מפולג למספר מפלגות לא מבוטל, חלקן נשארות לתקופת זמן ארוכה וחלקן נעלמות כלעומת שקמו. אין ספק כי לסוג שיטת הבחירות היחסית הנהוגה במדינה השפעה ישירה ומרבית על מבנה המשטר ועל היחסים ביניהן.
מטרת העבודה הינה לחקור מהם הגורמים אשר הופכים את השיטה היחסית לשיטה מפלגת ולא יציבה. העבודה גם תחקור את ההיסטוריה של השיטה במדינת ישראל ומדוע ממשיכים להשתמש באותה שיטה אשר ממענת ליצור הנהגה אחידה, חזקה ויציבה במדינת ישראל.

בתחילת העבודה אציג את המושג בחירות ואפרט מהן הבחירות ומדוע יש צורך בבחירות במדינות דמוקרטיות. בפרק הבא אציג את שיטת הבחירה היחסית בכללותה, מהם יתרונותיה, מהם חסרונותיה, מדוע יש צורך בשיטה זו ואיך היא פועלת. בהמשך אסקור את ההיסטוריה של שיטת הבחירות היחסית בישראל ואסביר מדוע משתמשים בכלל בשיטה זו במדינת ישראל ולא בשיטה אחרת. אפרט על חוק הבחירות ואסביר את המצב כיום.
בפרק האחרון של העבודה נענה על שאלת המחקר ונסביר מהן ההשפעות של שיטת הבחירות היחסית על מבנה המשטר בישראל, מדוע זה כך, ובמה זה מתבטא.

תוכן העניינים:
מבוא
1. רקע תיאורטי
2. בחירות
3. שיטת בחירות יחסיות
4. שיטת הבחירות בישראל
4.1. היסטוריה
4.2. הגדרה
5. ההשפעה על מבנה המשטר בישראל
6. סיכום ומסקנות
7. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

"הכנסת נבחרת בשיטה יחסית המבוססת על רשימות מפלגתיות ועל ראיית המדינה כולה כאזור בחירה אחד. הבחירות לכנסת הם: "כלליות, ארציות, ישירות, שוות, חשאיות ויחסיות" - כך נקבע בחוק הבחירות מלכתחילה בתוספת ההוראה שאין לשנותו אלא ברוב מיוחס של חברי-כנסת. התניית שינוי זה נולדה כתוצאה מיוזמתם של חברי-כנסת שדאגו בראש ובראשונה להנצחתה של שיטת הייצוג היחסי" (סגר, 1988, ע' 51).

תגים:

בחירות · שיטת בחירה · פריימריס · בחירות מקדימות · ישראל · פרלמנט

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיטת הבחירות היחסיות", סמינריון אודות "שיטת הבחירות היחסיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.