היישום אינו מחובר לאינטרנט

צפון-אירלנד, הדת ותחומי החיים (יציבות המשטר בין 1998-1968)

עבודה מס' 069149

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההשפעה של הדת על יציבות המשטר האירי.

5,357 מילים ,10 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מטרת העבודה היא לנתח את הכוח של הדת בצפון אירלנד, ולהביאה אל מול המשטר אשר נהוג במדינה זו. בעבודה זו נשתמש בתיאוריות שונות אשר יובאו להלן, כגון לגיטימיות, לאומיות ותרבות פוליטית, על מנת לנתח את מעמדה של הדת בצפון אירלנד ואיך היא משפיעה, אם בכלל, על יציבות המשטר, אשר נפל והוחלף מספר פעמים בתקופות בעייתיות בהיסטוריה הצפון-אירית. בהסתמך על מספר רחב של גורמים, ניתן יהיה לבדוק, לנתח ולהסביר, מה היו הגורמים להיסטוריה העקובה מדם של האי האירי, ועד כמה תפקידה של הדת ומעמדה השפיעו על היסטוריה זו.

אנו נטען כי הדת ומעמדה בצפון אירלנד היוו גורם משמעותי, אם לא הגורם הכי משמעותי בבעיות הקשורות ליציבות המשטר במדינה זו. הדת באה לידי ביטוי בכל תחומי החיים ואי לכך היא משפיעה ישירות על השלטון ועל יציבותו, דבר הגורם להשפעה על תחומי החיים ובעצם זאת נוצר מעין מעגל הסובב ומשפיע על הדת אשר משפיע על יציבות השלטון ולהפך. אנו נטען בנוסף שהדת הינה גורם משמעותי לבדה וכי ההתערבות בנושאים הקשורים למשטר רק מחזקת את יחסי האיבה והשנאה כלפי אוכלוסייה בעלת דת שונה וכי הרוב במדינה, רוב פרוטסטנטי, דאג לכך במשך כל ההיסטוריה שהם יישארו הסמכות והעילית השלטת, צעד אשר ליבה את התחממות יחסי האיבה וגרם לשסעים עמוקים ופילוגים חסרי תקדים אשר באו לידי ביטוי במלחמות קיום.

בעבודה זו נשתמש בשיטה האיכותית. עיקרה בחינת מאמרים וכתבי עת העוסקים בתיאוריות השונות הקשורות לקשר בין הדת והמדינה, ויישומן בפרקים העוסקים בבחינת קשר זה לאורך ההיסטוריה האירית. לצורך עבודה זו נעשה שימוש במאמרים ובספרי היסטוריה שונים.

תוכן העניינים:
מבוא
1. רקע תיאורטי
2. רקע על צפון אירלנד
2.1. נתונים כלליים
2.2. רקע היסטורי
3. צפון אירלנד ושנות המהומות 1968 - 1998
3.1. תחילת והשתלשלות המהומות
3.2. הדת והלאום כגורם משמעותי
3.3 חברה, תרבות וסמלים
3.4. יציבות המשטר
4. סיכום ומסקנות
5. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

ישנה חפיפה מוחלטת וברורה בין כל קהילה וקהילה בשלושת מרכיבי הזהות, והיחסים בין שתי הקהילות החיות זו לצד זו כבר יותר מ- 400 שנים, התאפיינו במשך כל התקופה באיבה עמוקה, אשר התפרצה בסוף שנות ה- 60 ונתנה את אותותיה בגילויי אלימות פיזיים ובסכסוכים מתמשכים אשר השפיעו הן על האוכלוסייה והן על השלטון (דסה-נחום, תשס"א).

תגים:

צפון אירלנד · פרוטסטנטים · קתולים · שיין פיין · מאבק · דת ומדינה · לגיטימיות · אפקטיביות · יציבות · בריטניה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צפון-אירלנד, הדת ותחומי החיים (יציבות המשטר בין 1998-1968)", סמינריון אודות "צפון-אירלנד, הדת ותחומי החיים (יציבות המשטר בין 1998-1968)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.