היישום אינו מחובר לאינטרנט

תומס ג'פרסון והתפשטותה הטריטוריאלית של ארה"ב

עבודה מס' 069127

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעתו של תומס ג'פרסון על התפשטותה הטריטוריאלית של ארה"ב בין השנים 1782-1826.

8,804 מילים ,9 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

תומס ג'פרסון היה אחד האישים הגדולים של המאה ה-18, הוא היה איש אשכולות רבגוני ובחייו השפיע רבות על התפשטותה הטריטוריאלית של ארה"ב.
עבודתי זו עוסקת בהשפעתו של תומס ג'פרסון על התפשטותה הטריטוריאלית של ארה"ב בין בשנים 1826-1782.

בניסיון לאתר את החומר הנדרש לעבודה זו נוכחתי לדעת כי יהיה קשה, ואולי אף כמעט ובלתי אפשרי, להכיל את כל החומר הקיים באינספור הכרכים שבמדפי ספריות ארה"ב בנושא עבודתי זו. לפיכך התמקדתי בפועליו העיקריים של ג'פרסון ובהשפעתו על התפתחותה של ארה"ב בשנים הנ"ל. שנים אלו מהוות פריצת דרך בהיסטוריה של ארה"ב שכן בשנים אלו ארה"ב הגדילה משמעותית את שטחה, בנתה קן פוליטי בקרב תושביה, ועברה מלחמות לא פשוטות. מעט לפני תחילת התקופה המדוברת, בשנת 1776- ארה"ב הופכת עצמאית כאשר נכתבת הכרזת העצמאות, מכאן ואילך נסללת דרך לארה"ב לעצמאות שלטונית ואוטונומית רחבה. ג'פרסון היה אחראי לחלק מן השינויים שעברה ארה"ב בשנים אלו.

שיטת המחקר שלי היא מחקר איכותני. מחקר זה אפשר לי להתבונן בהתנהגותו האנושית של ג'פרסון במטרה להבין אותה, ואת השפעתה על ארה"ב כמעצמה.
בתחילת העבודה אספר על החזון האגררי והאימפריאליסטי של ג'פרסון, לאחר מכן ארחיב על יחסו של ג'פרסון לעבדים, על יחסו לאינדיאנים, על רכישת לואיזיאנה ומסע לואיס וקלארק, על הצטרפות מדינות חדשות ללואיזיאנה ועל מוסד העבדות בטריטוריות החדשות-רפובליקנים מול פדרליסטים.
בצורה אירונית למדי, נפטר ג'פרסון ב:4/7/1826, כ-50 שנה בדיוק לאחר הכרזת העצמאות שכתב בעצמו. אין עוררין על תרומתו האדירה של ג'פרסון לארה"ב.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: החזון האגררי והאימפריאליסטי של ג'פרסון
פרק 2: ג'פרסון ויחסו לשחורים לאורך כל השנים
פרק 3: ג'פרסון ויחסו לאינדיאנים
פרק 4: רכישת לואיזיאנה ומסעם של לואיס וקלארק
פרק 5: רפובליקנים מול פדרליסטים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תומס ג'פרסון נולד באפריל 1743 וחי עד שנת 1826. ג'פרסון היה הנשיא השלישי של ארה"ב ומהאבות המייסדים של האומה האמריקנית. בין היתר הוא חיבר את הכרזת העצמאות של ארה"ב, ייסד את המפלגה הדמוקרטית רפובליקנית, כתב את חוק חופש הדת בווירג'יניה והיה אחראי על רכישת לואיזיאנה ועל מסע לואיס וקלארק.
תומס ג'פרסון היה איש אשכולות, פילוסוף ומומחה למשפט, ממציא ומחנך, מדען מדיני ,חד דעת שלעולם לא היסס לומר את דעתו.(Sheldon 1991,15). בבסיסו הוא היה אימפריאליסטי ובעל חזון אמריקאי שאותו שאף להגשים ואף עשה הכל למען הצלחתו . מטרתו העיקרית הייתה השגת חופש לחירות לחברה הלבנה, לדעתו שלו- המטרה מקדשת את האמצעים.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תומס ג'פרסון והתפשטותה הטריטוריאלית של ארה"ב", סמינריון אודות "תומס ג'פרסון והתפשטותה הטריטוריאלית של ארה"ב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.