היישום אינו מחובר לאינטרנט

תומס ג'פרסון ומערכת החינוך האמריקאית

עבודה מס' 068900

מחיר: 416.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אידיאל החירות והשוויון של תומס ג'פרסון במערכת החינוך האמריקאית.

4,507 מילים ,18 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מבנה העבודה יחולק לחמישה חלקים מרכזיים. ברקע ההיסטורי, תינתן סקירה כללית של חייו ופועלו של תומס ג'פרסון, כמו גם סקירה היסטורית קצרה על רוח התקופה בארה"ב דאז ובמערכת החינוך בפרט. הרקע התיאורטי יציג את הסוגיות העיוניות וידון במשנתו של ג'פרסון, ה"אני המאמין" שלו, לרבות הצהרת העצמאות, הצעות החוק השונות והקשר הישיר שבין השכלה ואזרחות, ולבסוף בראשיתה של מערכת החינוך האמריקאית. הפרק המתודולוגי יפרט את שיטת המחקר, כמו גם יסקור בקצרה את המחקרים שנעשו בתחום. על מנת לענות על שאלת המחקר באופן נהיר ושיטתי, בפרק הממצאים יתבצע ניתוח יישומי של תורתו של ג'פרסון בתחום החינוך, ויבדוק כיצד ג'פרסון הביא לידי ביטוי את העקרונות בהם תמך הלכה למעשה. בחלק המסכם של העבודה, יוצגו מסקנות המחקר על סמך ניתוח הממצאים, עם כיוונים אפשריים למחקר עתידי בתחום. קיימת מידה מסוימת של סתירה בין החופש והשוויון לכל בהם האמין לבין דעותיו כלפי קבוצות שונות באוכלוסיה כגון נשים ושחורים. ברם, מנקודת ראות היסטורית, השפעתו של ג'פרסון בתחום החינוך הייתה מרחיקה לכת, על אף שלא יישם את רעיונותיו באופן מוחלט.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע היסטורי
משנתו של ג'פרסון בתחום החינוך, בדגש על חירות ושוויון
מחזון לממשות
דיון מסכם ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

רעיונותיו של ג'פרסון נחשבו לרדיקאלים על-ידי הסטנדרטים החינוכיים של אז, ורבים ראו בהם איום. נשיא קולג' טריניטי (Trinity College) לדוגמה, הוקיע את ג'פרסון, קרא לו "מפלצת אתאיסטית" ואף הזהיר את תלמידי ארה"ב לבל יתקרבו אל האוניברסיטה החדשה שהקים ג'פרסון בצפון קרוליינה (Merill 1963: 243).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תומס ג'פרסון ומערכת החינוך האמריקאית", סמינריון אודות "תומס ג'פרסון ומערכת החינוך האמריקאית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.