היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיפול בנשים מוכות

עבודה מס' 069112

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת דרכי טיפול בתופעה.

6,271 מילים ,30 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות נראה כי הציבור מודע יותר ויותר לתופעת האלימות נגד נשים, שנחשבה פעם לסוד סגור בחדרי החדרים של המשפחה, מעין טאבו משפחתי שלא מדברים עליו. לא פעם מהדורת החדשות פותחת בעוד מקרה רצח בתוך המשפחה שבו "הכתובת הייתה על הקיר". על אף המודעות והפתיחות הרבה שקיימת היום שיעורי הרצח האלימים אינם פוחתים. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמית אלימות במשפחה היא הגורם העיקרי לתמותה ולנכות בקרב נשים בין הגילאים 44-16, יותר מאשר מחלת הסרטן או תאונות דרכים.
בעבודה זו אדון בפרק הראשון ברקע התיאורטי לתופעת האלימות במשפחה תוך התייחסות לסקירה ספרותית בנושא, מימדי התופעה ומאפייני האישה המוכה. בפרק השני אתייחס לדרכי הטיפול בנשים מוכות שני מישורים, בתחילה אגע בנקודת המפנה בחייה של האישה המוכה שהוא השלב שבו היא מחליטה להגיב. למעשה, זהו מצב שבו היא עוברת ממצב של שיתוק מוחלט למצב של אקטיביות כנגד האלימות, אשר מתאפיין כשלב הקשה ביותר בו פונות הנשים לגורמים שונים בקהילה לעזרה כאשר הבולט ביניהם הוא המקלט לנשים מוכות (אלדר-אבידן, 1999). המקלט נועד לתת מענה לאישה כדרך של התגברות והתעצמות, חיזוק ותמיכה ואף מחסה לה ולילדיה. בנוסף המקלט מסייע לה בהגנה משפטית וסיוע לקראת החיים שלאחר המקלט (אבולעפיה, 1997). דיון נוסף בעבודה יתקיים סביב הטיפול הפרטני והקבוצתי הן בזמן השהות במקלט ומחוצה לו תוך הבנת חשיבותו ומשמעותו, כלפי האישה המוכה וחיזוק חוסנה (בן פורת, 2002). עבודה זו תתמקד בסוגים השונים של טיפול בנשים מוכות תוך הצגת עדויות של נשים מוכות, וארגוני סיוע לנשים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: רקע תיאורטי
1. סקירה ספרותית
1.1 אלימות כלפי נשים: התופעה וההתייחסות
1.2 מאפייני האישה המוכה
1.3 היקף התופעה
פרק שני: דרכי טיפול
2. הטיפול הפרטני ועקרונותיו
2.1. שלבי הטיפול
2.4 מקלט לנשים מוכות
2.5 הטיפול הפרטני והקבוצתי במקלט
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קשר זוגי מהווה בסיס משפחתי ובשל כך הוא משמעותי עבור בני זוג שכן הוא מאפשר להם לממש זהות מינית, ההורות. משפחה מתיימרת לספק יחסי אהבה במגוון צורות: אהבה אינטימית, אהבה בין הורים לילדיהם, כמו גם תחושה של שייכות, נאמנות והזדהות עם ה"אנחנו כמערכת משפחתית". על אף היותו של הקשר הזוגי מתיימר להיות חיובי, במחקרים שבוצעו בנושא נמצא, כי 30% מכלל הנשים עברו התעללות על ידי גבר לפחות פעם אחת במהלך חייהן (פולק-רבינרסון, רבינרסון, וגלזרמן, 2006).

תגים:

נשים מוכות · אלימות נגד נשים · אלימות · מקלט לנשים · העצמה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפול בנשים מוכות", סמינריון אודות "טיפול בנשים מוכות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.