היישום אינו מחובר לאינטרנט

הכרדים בתורכיה

עבודה מס' 069111

מחיר: 150.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הכורדים וזיקתם לתורכיה תחת שלטונו של מצטפא כמאל אתאתורכ

3,803 מילים ,16 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

המאה העשרים ואחת לא הביאה את הכורדים למנוחה ולנחלה אותה ביקשו לאורך ההיסטוריה, שכן הם עדיין נחשבים כמיעוט אתני המפוצל בין ארבע מדינות שכנות. מדינות אלה אינן מכירות גם כיום בזכויותיהם, ומגיבות בתוקפנות בכל פעם שמתעורר רצון לאומי בקרב הכורדים להגדרה עצמית. עלייתו של מצטפא כמאל אתאתורכ לשלטון בתורכיה הביאה עמה תקופה קשה בחיי הכורדים, כשכל סממן כורדי נאסר במטרה ליצור זהות תורכית כללית. צעדים אלו הובילו למרידות אלימות בקרב הכורדים נגד השלטון התורכי בשנות העשרים והשלושים. למרות תקופות רגיעה שונות, המרד הכורדי לא קפא על שמריו, ואנו עדים בימינו לאירועים אלימים בחסות מיעוט זה למען השגת מטרתם.
מפאת קוצר היריעה תתמקד עבודה זו בתורכיה בשנים 1938-1923, מעלייתו לשלטון של מצטפא כמאל אתאתורכ ועד לסיום שלטונו עם מותו. יִסקרו מקור מוצאם ואורח חייהם של הכורדים יחד עם מאבקיהם הבלתי פוסקים לקבלת אוטונומיה ועצמאות בחבל כורדיסטאן התורכי. לבסוף תוצגנה השפעות האירועים האלימים שנקטו הכורדים כנגד תורכיה בימינו אנו.
בעבודה ייבחן הקשר הקיים בין שורשיו הקדומים של המיעוט הכורדי לבין דרישתו לעצמאות והכרה בו כמיעוט בעל זכויות בחבל כורדיסטאן. ראשית, אמנה את הגורמים אשר הביאו לסכסוך בין התורכים לכורדים תוך מתן רקע תמציתי לגבי התהליכים שהתרחשו באותה העת בתורכיה. אבחן את דרכי הפעולה בהם נקטו הכורדים בין השנים 1938-1923 על מנת לקבל עצמאות בתורכיה. לבסוף, אעמוד על מעמד הכורדים בתקופת שלטונו של אתאתורכ, אבי התורכים. מנהיג זה, אשר הנהיג רפורמות מהפכניות, התמודד לא מעט עם ניסיונות לערעור הנהגתו ועם בעיית הכורדים במהלך תקופת שלטונו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הכורדים כמיעוט הגדול ביותר במזרח התיכון
3. יחס שלטון אתאתורכ כלפי המיעוט הכורדי
4. יחס המדינה התורכית כיום כלפי המיעוט הכורדי
5. סיכום
6. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

התעלמותו הגמורה של אתאתורכ מחוזה סוור, שהבטיח אוטונומיה כורדית, הנחיל אכזבה מרה בלב הלאומנים הכורדים. מהלך זה הוביל לייסוד אגודת Azadi (חירות) בשנת 1923 בידי אינטלקטואלים וקציני מיליציה לשעבר, שמטרתה היתה להביא להתקוממות שתוביל להשגת עצמאות בכורדיסטאן. באגודה זו היה חבר השיח' סעיד מפאלו, שהיה בעל השפעה מרובה על השבטים הכורדים דוברי הזאזא(13).

תגים:

כורדים · תורכיה · מיעוט · אתא תורכ · טורקיה · מיעוטים אתניים · ארדואן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הכרדים בתורכיה", סמינריון אודות "הכרדים בתורכיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.