היישום אינו מחובר לאינטרנט

מירוצי מכוניות בלתי חוקיים בישראל

עבודה מס' 069095

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התופעה והשלכותיה.

5,469 מילים ,15 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחרתי לעסוק בנושא מרוצי מכוניות לא חוקיים בישראל. מרוצי המכוניות הבלתי חוקיים בישראל מתקיימים במחתרת בתוך "בועה" סגורה שכמעט ולא ניתן לחדור לתוכה. במהלך איסוף החומר לעבודה וביצוע מחקר בנושא, הצלחתי ליצור קשר עם אדם(בלש-סמוי) הלוקח חלק במרוצים מסוג זה, שסייע לי והכווין אותי בעת כתיבת העבודה. למעשה, כיום פועלת בישראל קבוצה עיקרית ובולטת בתחום, מחתרתית, הנקראת "מפלצות התאוצה". היא מארגנת מפגשים יזומים לקיום מרוצי מכונית בלתי חוקיים באישון לילה או לחלופין עם עלות השחר. מרוצים אלו מתקיימים לרוב במקומות קבועים כגון: הירידות של סדום (בדרך לים המלח), כבישים נטושים בצפון הארץ, שכונות נטושות בתל-אביב.
כיום כמעט ואין חומר מחקרי בנושא הספורט המוטורי/ מרוצי מכוניות לא חוקיים בישראל, הפן המחקרי בנושא הוא שטחי ביותר ואחת לכל כמה שנים נעשית כתבה (במדיה הדיגיטלית/ כתובה) על הנושא שמעוררת הדים ולאחר ימים מספר נעלמת מסדר היום הציבורי כלא הייתה, עד להכנת הכתבה הבאה. בפועל- אין מחקרים של רשויות השלטון והאכיפה, ובפנייתי למקום עבודתי כדי לקבל נתונים, גיליתי שאין להם כלים ונתונים כיצד להתמודד עם התופעה. לאור כל זאת כל החומר המחקרי בעבודה מבוסס על חומר מחו"ל ומאמרים בשפה האנגלית, למעט מחקר אחד שבוצע עבור מרכז המחקר והמידע של הכנסת ונושאו- "קיום אירועי ספורט מוטורי בישראל כמנוף לפיתוח כלכלי" . כתוצאה ממחסור בנתונים על המרוצים הבלתי חוקיים בארץ בחרתי להתמקד בתופעת מרוצי המכוניות הבלתי חוקיים בארה"ב בכלל ובסן-דייגו בפרט, שכן שם נעשה מחקר מעמיק של הממשל הפדראלי בנושא מרוצי רחוב בלתי חוקיים, על הנזקים והמפגעים שמרוצים מסוג זה גורמים, ההשלכות וההשפעות הציבוריות וצורות ההתמודדות של רשויות האכיפה. כל החומר הנוגע לישראל שעליו התבססתי בעבודתי הוא חומר מאתרי אינטרנט, כתבי עת, כתבות בעיתונות וכאמור, עדות ממקור ראשון.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע:
* מרוצי מכוניות בלתי חוקיים בישראל
* מרוצי מכוניות בלתי חוקיים בארה"ב

דרכי היערכות והתמודדות עם תופעת המרוצים הבלתי חוקיים בסן-דייגו
הקשר בין גלובליזציה ובין קיום מרוצי מכוניות לא חוקיים בישראל
ממצאים
המלצות להמשך
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גלגולו של הספורט המוטורי בישראל
* שנות ה 70'- קיום מרוץ 'פורמולה 2'. המרוץ התקיים ביום שבת, דבר שגרר התנגדות דתית חריפה ובעקבותיה הוא הופסק.
* שנות ה 80'- הוקם מגזין הרכב 'טורבו', שיזם מרוץ מכוניות במנחת עין שמר. בעקבותיו התקיים מרוץ הראלי-קרוס בעפולה בשנת 1982. מרוץ זה היווה יריית פתיחה לליגת מרוצי הראלי-קרוס פורחת.

תגים:

ספורט מוטורי · מירוצים · ראלי · מהיר ועצבני · עבריינות · רכב · אלימות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מירוצי מכוניות בלתי חוקיים בישראל", סמינריון אודות "מירוצי מכוניות בלתי חוקיים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.