היישום אינו מחובר לאינטרנט

השימוש במוטיבים צבאיים בפרסום - ממלחמת ששת הימים עד "עופרת יצוקה"

עבודה מס' 069093

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של מס' פרסומות משתי התקופות.

7,679 מילים ,24 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

ההנחה היא שפרסומות, כמו טקסטים אחרים, הן תוצר חברתי תרבותי ולכן משקפות נורמות, מצבים, טיפוסים מוכרים, המשתנים על פי רוח הזמן, וזאת, באמצעות שימוש במילים ובשפה ויזואלית. פרסומאים מכירים את קהל היעד שלהם ומשתמשים בטקסטים תרבותיים ובמערכות ערכים המוכרות לנמעניהם, כדי ללכוד את תשומת ליבם ולהיות ברורים ומובנים. הדקדוק הוויזואלי טוען את הפרסומת באסוציאציות מוכרות לנמעניה (אגם דאלי, 2005). למעשה, הפרסום מהווה חלק אינטגראלי בתרבות המודרנית, תוך שיקוף טווח רחב של סמלים ורעיונות הקובעים את חיינו (ותיקאי, 2000).
בכוונתי לבחון, את השפעת מלחמות ישראל, על הפרסומות במדיה (עיתונות וטלוויזיה) באמצעות ניתוח פרסומות מהעיתונות המודפסת, בשנים 1967-1973, תקופת מלחמת ששת הימים ומלחמת יום כיפור, ופרסומות בטלוויזיה בשנים 2006-2009, תקופת מלחמת לבנון השנייה ומלחמת עופרת יצוקה.
כלים להשוואה:
* פרסומות מהשנים 1967-1973
* פרסומות מהשנים 2006-2009

ניתוח הפרסומות הכתובות נעשו על ידי ניתוח ארבעה אלמנטים עיקריים- כותרת, סיסמה, איור/תמונה וגוף הפרסומת.
לניתוח הפרסומות הטלוויזיוניות השתמשתי בניתוח טקסט- על מרכיביו השונים: פס-קול, מלל, ויזואליות של הדמויות, המקום, תוך ניתוח המוטיבים העיקריים החוזרים בפרסומות אלה.
דרך זו, של פרוק הטקסט למרכיבים הצורניים והרטוריים שלו, מאפשרת להסביר את המשמעויות הערכיות הנלוות לטקסט והדרכים באמצעותן הוא מתיימר להעבירן לקהליו.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
סקירה היסטורית: מלחמת ששת הימים, יום כיפור, "לבנון השנייה" ו"עופרת יצוקה".
פרק א': סקירה ספרותית
פרסומות
רגש בפרסום
שימוש ברגשות חיוביים ובהומור
הפרסומת כראי החברה
המלחמה כמותג פרסומי
פרק ב': ניתוח דמות החייל בפרסומות בין השנים 1967-1973
פרק ג': ניתוח דמות החייל בפרסומות בין השנים 2006-2009
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח א' - הפרסומות בין השנים 1967-1973
נספח ב' - הפרסומות בין השנים 2006-2009 (קישורים לסרטונים באינטרנט)

קטע מהעבודה:

מעבר לשלל מוצרי הצריכה שהיא מציע לכול דכפין, מוכרת הפרסומת גם תמונת עולם אידיאלית. לא העולם המצוי, אלא העולם הרצוי, כביכול. עולם בו מאווייו הרגשיים והפיזיים זוכים לסיפוק, עולם בו מובטחים לנו תחושת ביטחון ושייכות, הצלחה ומעמד חברתי, יופי ונעורים נצחיים, אהבה ואינטימיות. יתרה מזאת, טוענת ויליאמסון (בתוך למיש, 1998), הפרסומת מגדירה עבורנו את זהותנו העצמית. היא ממלאת את המקום שמלאו בחברות מסורתיות האמנות והדת: היא יוצרת מבני משמעות המארגנים עבורנו את העולם, מגדירים את התופעות המתרחשות בו ונותנים להן מובן וערך (למיש, 1998).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השימוש במוטיבים צבאיים בפרסום - ממלחמת ששת הימים עד "עופרת יצוקה"", סמינריון אודות "השימוש במוטיבים צבאיים בפרסום - ממלחמת ששת הימים עד "עופרת יצוקה"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.