היישום אינו מחובר לאינטרנט

חשיפה ברשת האינטרנט

עבודה מס' 069088

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת השאלה: האם התקשורת ברשת האינטרנט מאפשרת לגולשים לבטא עצמם ביתר חופשיות.

5,647 מילים ,17 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

ברוב סביבת האינטרנט הגולשים אינם יכולים לראות את המשתמשים האחרים ובכל זאת הם מנהלים תקשורת בין אישית במגוון צורות ואופנים ולרוב עם כמה גולשים בו זמנית. תקשורת זו מתאפשרת לאור המאפיינים המיוחדים של האינטרנט ולאור העובדה כי כיום כמעט לכל אדם בחברה המודרנית יש מחשב בבית או נגישות למחשב באופן תדיר וקבוע.
התקשורת ברשת מתנהלת ללא מפגש של פנים מול פנים ורק בחלק מן המקרים פוגשים הגולשים זה את זה. למרות זאת חילופי הדברים ברשת כוללים מידע אינטימי ורגשי שבעבר היה נהוג לחלוק אותו רק עם אנשים קרובים שהינם חלק מן הרשת המצומצמת של הפרט. עבודה זו בדקה מה מבין מאפייני הרשת והתקשורת מתווכת המחשב, מאפשרת חשיפה רגשית וחסרת גבולות בין פרטים.
ההנחות המרכזיות היו שהאנונימיות מאפשרת חשיפת רגש וזאת למרות שהפרט יודע שלא תמיד האדם מעבר למסך נוהג בהגינות מלאה, שכן הוא עצמו נחשף רגשית אך אינו חושף עצמו באופן העומד בהלימה מוחלטת עם המציאות. בכדי לבחון את שאלת המחקר ואת ההשערות בוצע סקר בקרב ארבעים משיבים, זאת באמצעות שאלון.
פרק הרקע התיאורטי מחולק לשני תתי פרקים, כאשר בראשון ההתמקדות היא ברשת האינטרנט ובקשר שבין טכנולוגיה ותרבות, ובשני ההתמקדות היא ביחסים בין אישיים מתווכי מחשב. בפרק 3 מוצגים הממצאים וניתוחם ולאחר מכן ישנו פרק המציג דיון אינטגרטיבי בין הממצאים לספרות ומעלה מסקנות מן המחקר, כאשר לאחר מכן ישנו סיכום המרכז את כל העבודה ומציג את גישתה האישית של החוקרת.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: רקע תיאורטי
1.1 האינטרנט והתפתחויות טכנולוגיות
1.2 תקשורת בין אישית
פרק 2 : מתודולוגיה
פרק 3 : ממצאי המחקר וניתוחם
3.1 שאלון המחקר
3.2 הצגת הממצאים
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: ממצאי המחקר לא נותחו בכלים סטטיסטיים.

קטע מהעבודה:

צמיחתה של רשת האינטרנט נובעת מהתפתחויות בתחום המחשבים והתקשורת ובשנים האחרונות בעקבות שיפורים ניכרים ומואצים בטכנולוגיה, העובדה היא שכמעט בכל בית בישראל יש לפחות מחשב אחד. בעבר, נתפס זמן שימוש במחשב האישי כנחלתם הבלעדית של נערים מתבגרים מוגבלי יכולות חברתיות, המנותקים מסביבה חברתית. כיום המחשב ופעולותיו מותאמים לכל גיל, מין ומעמד, וכמעט כל ילד בגיל בית הספר נחשף למחשב ולומד להשתמש בו. המחשבים תופסים במידה מסוימת חלק משעות הפנאי, שבעבר הקדיש הציבור לטלוויזיה ולקולנוע (בן זוהר, 1994).

תגים:

אינטרנט · צ'אט · רשתות חברתיות · רגשות · תקשורת · חברה ותרבות · תרבות דיגיטאלית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חשיפה ברשת האינטרנט", סמינריון אודות "חשיפה ברשת האינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.