היישום אינו מחובר לאינטרנט

קולנוע וריטואלים - בר המצווה

עבודה מס' 069050

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית וניתוח של שלושה סרטי קולנוע ישראליים אשר מציגים את טקס הבר מצווה.

5,977 מילים ,16 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

לאורך החיים האדם לומד מהחברה בה הוא חי כיצד להתנהג ומיהו האדם הנורמטיבי אשר התנהגות תורמת לחברה ומגדילה את סיכויי ההישרדות של הקבוצה. סוכני החיברות מעבירים לפרט את כללי ההתנהגות והערכים במגוון דרכים שונות, כאשר טקסי מעבר וחניכה הם חלק בלתי נפרד מהתנהגות הקבוצות והדבר חוזר על עצמו בתרבויות שונות ובתקופות שונות.
עוד טרם טקס החניכה יודע הפרט מהם הטקסים המצפים לו במהלך החיים וזאת באמצעות צפייה באחרים משמעותיים הנמצאים בסביבתו ומהווים מודל לחיקוי. לדוגמה, בחברה שלנו טקס הבר מצווה הינו משמעותי לנערים והא מהווה את השלב שבו הפרט יוצא מרשות הוריו והינו אחראי לעצמו ולגורלו.
האידיאל המוצהר של הטקס כולל עליה לתורה ובמעמד של הנער לצידו של הרב ואביו ומקריא את פרשת השבוע ונחשב מאותו הרגע לאדם בוגר. יחד עם זאת, יש קבוצות בחברה כגון הקיבוצים אשר מקפידים לבצע את הטקס אך לא על פי האידיאל המוצהר אלא כטקס חילוני שבו עובר הנער מסלול מכשולים בדרך להתבגרותו.
למעשה, כל טקס ניתן לנתח על פי מספר פרשנויות ולכן חשוב להתייחס להקשר הרחב. בעבודה זו נותחו שלושה סרטי קולנוע ישראליים אשר מציגים את טקס הבר מצווה ובאמצעותו מביעים עמדה על החברה הישראלית וכן מציגים נקודות התייחסות שונות לאותה החוויה.
הסרטים שנבחרו הם: "אלכס חולה אהבה", "זוהר" ו"אדמה משוגעת", כאשר בכל סרט מוצג טקס הבר מצווה בצורה שונה אך המשמעות של התבגרות הנער ושל הטקס כטקס חניכה המסמל שלב מעבר חוזרת על עצמה בכל הסרטים.
העבודה כוללת סקירת ספרות העוסקת במושגים כדוגמת: ריטואלים, טקסי מעבר ומשמעותם לחברה ולפרט; כמו כן מוצגת התיאוריה של ויניקוט (1995 א ו-ב) ועל פיה מנותחים הסרטים המוצגים לעיל.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
1.1 ריטואלים וטקסים חברתיים
1.2 היבטים פסיכולוגיים לטקסים חברתיים
1.3 טקסי מעבר וריטואלים חברתיים
1.4 קולנוע כטקסט חברתי
פרק 2: מתודולוגיה
פרק 3 : הצגת הממצאים
3.1 "זוהר"
3.2 "אדמה משוגעת"
3.3 "אלכס חולה אהבה"
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התהליך הטקסי פרץ את הדרך לגל ההומניזם שגאה בסוף המאה עשרים במדעי החברה, בעיקר על ידי חוקרים אשר נטו אל האנתרופולוגיה התהליכית ואל היפתחותה בהתאם לרוח האנשים שהיו נושא מחקרה. על פי טרנר (2004) הטקס הוא מימוש עבודת האלים, מבחינת דרכה של קבוצה לפתח דרכים לניתוב אנרגיות משותפות ולהענקה של מעין תכלית מוסרית למאמץ.

תגים:

טקסים · ריטואל · קולנוע ישראלי · יהדות · טקסי מעבר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קולנוע וריטואלים - בר המצווה", סמינריון אודות "קולנוע וריטואלים - בר המצווה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.