היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת העובד השכיר על התוצר המקומי

עבודה מס' 069045

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית וניתוח נתונים מהלמ"ס.

5,046 מילים ,21 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

המושג תל"ג - GNP ( Gross National Product- תוצר לאומי גולמי) מאז ומעולם שימש כלכלנים לצורכי מחקר וסטטיסטיקה. לאחרונה החלה עולה קרנו של התמ"ג - GDP (Gross Domestic Product - תוצר מקומי גולמי), ככלי למידה על התנודות במשק, מתוך ראיה שמדידה נכונה יותר של הדברים תוגדר כמדידת הפעילות הכלכלית בתוך גבולותיה של המדינה. פרוט ההבדל בין התמ"ג לתל"ג יפורט בפרק הסקירה הספרותית של עבודה זו.
בעבודה זו בחרנו להראות כיצד משפיעים שלושה פרמטרים על התמ"ג. הפרמטרים בהם עסקנו הינם גובה השכר הממוצע לשכיר, מספר המשרות בענף וסך כל השכר המשולם לשכירים. יצוין, כי לצרכי עבודה זו המושג תמ"ג הינו מספר מוחלט השווה לתוצר הגולמי המקומי של ענף ספציפי.
כמו כן, בדקנו האם יש קשר בין שלושת הפרמטרים הללו לבין ענף מסוים על מנת שנוכל לנבא את אחד הפרמטרים בהינתן פרמטרים אחרים בענף ספציפי.

בפרויקט העוקב נשתמש בכלים סטטיסטיים על מנת לברר מתוך הנתונים הקיימים לפנינו - שהתפרסמו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, האם קיים קשר בין גובה השכר של העובד ומספר המועסקים כל ענף, לבין שיעור התוצר המקומי הגולמי לכל ענף משקי.
הנתונים נלקחו מתוך האתר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. טבלאות הנתונים נבנו בעזרת "מאגר הנתונים המרכזי".
על מנת ליצור אחידות בין הנתונים, נלקחו נתונים אשר מוגדרים בתור "נתונים מקוריים" לכלל הטבלאות, ולא נתונים אשר מוגדרים בתור "מנוכי עונתיות" מאחר ולא הייתה זמינות לנתון הנ"ל בכל הטבלאות.
הנתונים שבכלל הטבלאות הינם החל מינואר 2002 ועד מרץ 2009. על מנת ליצור אחידות בין הטבלאות נוצר צורך של חיבור ענפי כלכלה שונים. הצורך נוצר מכיוון שנעשה חיבור של ענפי כלכלה בתוך חלק מהטבלאות ואותו חיבור נעשה בשאר הטבלאות שבהן לא נעשה אותו החיבור.

השתמשנו בבדיקות סטטיסטיות:
רגרסיה ליניארית (בין שני משתנים ומרובת משתנים) לבדיקת ההשפעה המשולבת על השכר.
הבדיקות עצמן בוצעו באמצעות תוכנת מחשב (Excel). התייחסנו לעוצמות הקשרים (R Square) ומובהקותם (P-value), כמדד להחלטה האם קיים קשר של השפעה בין המשתנים השונים.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
רקע ספרותי
הבסיס התיאורטי
סיכום
פרויקט המחקר - ההשערות
בסיס הנתונים
ממצאים
דיון
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את קובצי האקסל.

קטע מהעבודה:

על מנת למצוא את גודל הביקוש לעבודה במשק, נבאר תחילה את מרכיבי הביקוש. כל פירמה מנסה למקסם את רווחיה ורואה בכך את המטרה שלשמה הוקמה. על מנת כן, תייצר הפירמה באמצעות גורם ייצור 'עבודה' (L) מוצר כלשהוא (Y) (לצרכי עבודה זו נניח שמדובר על מוצר בודד, המיוצר על ידי עובדים שכושר יצורם שווה) ותמכור אותו במחיר השוק (P).

תגים:

כלכלה · תוצר · שכר · תעסוקה · תוצר לאומי · GDP · שכר מינימום

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת העובד השכיר על התוצר המקומי", סמינריון אודות "השפעת העובד השכיר על התוצר המקומי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.