היישום אינו מחובר לאינטרנט

חדשות ובידור להמונים

עבודה מס' 069029

מחיר: 410.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מהדורות חדשות בערוץ 10 מול הערוץ הראשון.

7,355 מילים ,16 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

הטלוויזיה הפכה את הבידור למתכונת טבעית להצגת הדברים, החומרים המוצגים בחלקם אינם מבדרים (אסונות, אלימות, רציחות) אולם הם מוצגים כמבדרים (פוסטמן, 2000).
לכן נשאלת השאלה, האם המדיום הטלוויזיוני, אשר מטבעו הוא בידורי, מסוגל לפתח שיח ציבורי ולשמש מרחב לשיח. כאשר נראה שהשיח הציבורי החדש מאפשר לנו יותר להתבדר מאשר לגבש דעה פוליטית (ליבס, 1998).
פוסטמן (1986) טוען שהטלוויזיה הפכה את הבידור לאידיאולוגיה של השיח הטלוויזיוני כולו. כל תכנית, ואפילו הרצינית ביותר, נתפסת כבידור. על כן אין מניעה להפסיק באמצע מהדורת החדשות לפרסומות. הפוליטיקה, החדשות ואפילו תכניות הדת (הכנסיות האלקטרוניות) התאימו עצמם לשפת הבידור הטלוויזיונית, שלא לדבר על חיי הכלכלה והחברה.

עבודה זו בחנה האם מהדורות החדשות מעדיפות לבדר את הקהל על חשבון העמקה בנושאים חשובים לציבור בישראל. זאת באמצעות ניתוח המאפיינים הצורניים ומאפייני התוכן במהדורת חדשות בערוץ המסחרי 10 ובערוץ הממלכתי, הערוץ הראשון. במהדורות אשר שודרו זו לאחר זו ברצף.
ההשערה הייתה שמהדורות החדשות בישראל אכן מעדיפות לבדר את הקהל ולמשוך יותר רייטינג על חשבון העמקה והעברת מידע אמין המשקף את המציאות. וכן השערה נוספת הייתה שקיימים אלמנטים בידוריים בשתי המהדורות חדשות אך בערוץ 10 הם יותר בולטים ויותר מרכזיים לעומת הערוץ הראשון.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 : סקירת ספרות
1.1 התפתחות אמצעי התקשורת להמונים והשפעתם על השיח החברתי
1.2 תפקידי תקשורת ההמונים
1.3 בידור הוא אידיאולוגיית העל בשיח הטלוויזיוני
1.4 ז'אנרים וסוגות בטלוויזיה
1.5 השפעת חוקי המדיום
פרק 2 : שיטת מחקר
פרק 3: דיון והצגת הממצאים
פרק 4: סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פוסטמן (2000) מציין כי המילה שיחה לא מדגישה רק את הדיבור עצמו אלא גם את הטכניקות הטכנולוגיות המאפשרות לבני תרבות מסוימת להחליף מסרים ודימויים. ככל שהטכנולוגיה להפצת דימויים מתפתחת כך היא מספקת אמצעים רבים יותר להסתיר את המשמעות המובנית תחת התופעה של משמעות נתונה. התקשורת מכתיבה דימויים, יוצרת סדר יום והפרדה בין המציאות האובייקטיבית, הסובייקטיבית והסימבולית (מקומבס ושאו, 1995).

תגים:

שיח חברתי · תקשורת להמונים · בידור · בידור עד מוות · רייטינג · טלביזיה · טלוויזיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חדשות ובידור להמונים", סמינריון אודות "חדשות ובידור להמונים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.