היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמויות סטריאוטיפיות בתוכנית הריאליטי "האח הגדול" (עונה ראשונה)

עבודה מס' 069011

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר איכותני שהתמקד בשמונה דמויות מסך הדמויות שהופיעו בתוכנית, באמצעות קריטריונים שנבחרו מראש.

26,632 מילים ,44 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בתוכנית הריאליטי "האח הגדול" ובגיבורי התוכנית. תוכניות הריאליטי הפכו בשנים האחרונות לעיקר ההפקה של הערוצים המסחריים. רוב תוכניות הריאליטי מועתקות מפורמט זר ועוברות "גיור" והתאמה לקהל הישראלי. עלות הפקתן של תוכניות ריאליטי זולה יותר בהשוואה לעלות הפקתם של ז'אנרים אחרים ולפיכך מועדפות על בעלי הערוצים המסחריים(1).

שאלת המחקר היא: "האם וכיצד מייצגת תוכנית הריאליטי 'האח הגדול' דמויות סטריאוטיפיות ישראליות?"
בפרק הראשון אציג את הרקע לשידורי הטלוויזיה ואת הסיבות המניעות את בני האדם לצפייה בתכנים השונים. אחר כך אציג את התפתחות השידורים בטלוויזיה מערוץ אחד, יחיד, מונופוליסטי ועד לטלוויזיה מסחרית, רב ערוצית ומגוונת. בפרק זה אתייחס לסתירה הקיימת בין שיקולים לבחירה בתכנים איכותיים אל מול שיקולים כלכלים של רייטינג המעלים את רווחיות הזכיין. לסיום אתייחס גם לתפקידו של הרגולאטור במערכת שבה זכיינים נדרשים לשמירה על רף מסוים של איכות, בעוד שיקולים מסחריים עומדים לנגד עיניהם.
בפרק השני אבחן את המושג "סטריאוטיפ" ואת הדרכים להיווצרותו. אדגים כיצד אנו עושים שימוש קבוע בסטריאוטיפים מבלי להקדיש לעניין תשומת לב מיוחדת.
בחלק השני של הפרק אתייחס לסטריאוטיפים השונים בחברה הישראלית ולמתח המתקיים בין שלוש קבוצות עיקריות.
בפרק השלישי אסקור את הרקע לתוכניות הריאליטי, סוד קסמן ואת הסיבות שהופכות את הז'אנר לפופולארי במיוחד.
בחלק השני של הפרק אסביר בקצרה את הרקע למושג "האח הגדול". בהמשך אציג את הרקע לתוכנית בעולם ובארץ ולבסוף אציג את מהלך התוכנית הכולל את הפורמט והחוקים. אציג את הקריטריונים המרכזיים של תוכניות ריאליטי ובאופן ממוקד יותר את הקריטריונים של תוכניות עם פורמט דומה לזה של "האח הגדול".
בהמשך אדון ביחסים הנרקמים בין הצופה והמתמודד המועדף עליו לאורך עונת שידורים ואתייחס לדרך שבה נוצר שיתוף הפעולה בין הצופה לתוכנית.
בחלק השני של הפרק אסביר בקצרה את הרקע למושג "האח הגדול". בהמשך אציג את הרקע לתוכנית בעולם ובארץ ולבסוף אציג את מהלך התוכנית הכולל את הפורמט והחוקים. לסיום אתייחס לביקורת הנוקבת שיש על הז'אנר של תוכניות הריאליטי הטוענת לקידום ערכים שטחיים ושליליים.

שיטת המחקר היא איכותנית והמחקר הוא סובייקטיבי ופרשני. במהלך המחקר נבחנת כל דמות בסצנות שונות לאורך חמשת הפרקים שנבחרו לפי ארבעה קריטריונים קבועים. לכל דמות סטריאוטיפית מאפיינים דומיננטיים אותם מצאתי בספרות המחקרית והם יהוו מקור השוואה אל מול הסטריאוטיפים שיימצאו אצל הדמויות בתוכנית.
לכל דמות סטריאוטיפית מאפיינים דומיננטיים אותם מצאתי בספרות המחקרית והם יהוו מקור השוואה אל מול הסטריאוטיפים שיימצאו אצל הדמויות בתוכנית.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א'
הטלוויזיה ושידוריה - רקע
פרק ב'
סטריאוטיפים וטלוויזיה
פרק ג'
תוכניות הריאליטי ו"האח הגדול"
שיטת המחקר
המחקר:
פרק 1
פרק 2
פרק 16
פרק 17
פרק 33
ממצאי המחקר
דיון בממצאים
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

בבחינת אמצעי התקשורת השונים, לטלוויזיה חשיבות מרכזית במדינה דמוקרטית. הטלוויזיה ממלאת תפקיד מהותי בהעלאת נושאים לסדר היום הציבורי ועיצוב הדיון בהם. מעצם היותה מכשיר פופולארי, תכניה נצרכים ע"י קהל צופים רב וכוחה ניכר ביכולתה להשפיע על אורחות חיינו, עיצוב השקפותינו וכו' (אזרחי, 2001). כספי, (1993) טוען שהטלוויזיה ממלאת מגוון של תפקידים עבור הקהל.

תגים:

תוכניות ריאליטי · תוכניות מציאות · דעות קדומות · טלביזיה · טלוויזיה · מציאות · ערוץ 10

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמויות סטריאוטיפיות בתוכנית הריאליטי "האח הגדול" (עונה ראשונה)", סמינריון אודות "דמויות סטריאוטיפיות בתוכנית הריאליטי "האח הגדול" (עונה ראשונה)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.