היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג נשים בתכנית הריאליטי "מעושרות"

עבודה מס' 069704

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תוכן איכותני של שלושה פרקים מייצגים תוך התייחסות לארבע שאלות מנחות.

7,442 מילים ,22 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בשאלת הבניית מציאות והשלטת תוכן תרבותי על ידי התקשורת בהקשר הג'נדריאלי. שאלת המחקר מתמקדת בביטויים של הייצוג הנשי בתכנית הריאליטי "מעושרות", ובמסגרתה ניסיתי להבין כיצד הנשים בתכנית המציאות משנת 2011 מוצגות על ידי היוצרים והמפיקים, ואילו דימויים וערכים הן מעבירות.
המתודולוגיה כללה ניתוח תוכן איכותני של שלושה פרקים מייצגים תוך התייחסות לארבע שאלות מנחות הנוגעות בהתנהלותן וביחסיהן עם בני הזוג והסביבה.
ממצאי העבודה מלמדים כי בדומה למחקרים אחרים שבדקו ייצוג נשים בתכניות ריאליטי, גם כאן ייצוג הנשים כלל תיאור של סממנים נשיים המאפיינים חולשה, תלותיות, מיניות, כאשר את האישה מציגים באור משני ביחס לגבר החזק.

שאלת המחקר שאני מעלה כאן היא כיצד מתבטא ייצוגן של הנשים בתכנית הריאליטי "מעושרות"? בדיון אני מעוניינת כמובן להעלות בהקשר זה את המציאות התרבותית שאותה מבנים יוצרי ומפיקי התוכנית "מעושרות", ובאופן נרחב יותר השאלה כיצד התקשורת מבנה את התרבות שלנו?
שיטת הניתוח שבחרתי היא ניתוח תוכן איכותני של שלושה פרקים (התחלה, אמצע וסוף) אשר כולל הצגה וניתוח ששת הדמויות, זאת תוך בדיקה כיצד מתבטא הייצוג הנשי של כל אחת מהן בסדרה. הניתוח האינטגרטיבי הוא של מכלול הדינאמיקות והיחסים אך יתמקד בכל דמות. אופן המחקר נעשה באמצעות 4 שאלות מפתח שהנחו את ניתוח הייצוג של הדמות: צורת היחסים שלה עם הגבר, מאפייני הגבר, ההנהלות הנשית בחייה (על פי קריטריונים נשיים או גבריים?) מאפיינים אלו באו לענות על סוגיות הקשורות לייצוג כמו כיצד מוצג הדימוי הנשי שלהן? באיזו צורה נתפס תפקידו של הגבר לעומת תפקידן בסדרה?
בעבודה אסקור תחילה את נושא ייצוג הנשים בתקשורת ובהמשך את ייצוג הנשים בתכניות ריאליטי בכלל ובסדרה "מעושרות" בפרט. בפרק המרכזי אנתח את הפרקים ובחלק הדיון והמסקנות אנסה להגיע לסיכום הממצאים על פי הרקע התיאורטי והניתוח.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
סקירה תיאורטית
ייצוג נשים בתקשורת
ייצוג נשים בריאליטי
ייצוג נשים בתכנית "מעושרות"
מתודולוגיה
הצגת הדמויות ומאפייני הייצוג שלהן
הצגה אינטגרטיבית של הדמויות
ניתוח תוכן של פרקים
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בתוך מכלול התכניות המשודרות בטלוויזיה, הז'אנר של תוכניות מציאות הפך מאמצע שנות ה-80 ואילך לפופולארי בטלוויזיה העולמית והחל משנות ה-2000 גם בישראל. ווימן, כוהן ובר-סיני (2009) מציינים כי מדובר בז'אנר מסחרי, עמום שהמייחד אותו הוא המיוצג בין סיקור פופולארי מחד, לבין תביעתו המודעת לעסוק בשיח המציאות באופן מודע. מאידך, למרות שז'אנר תוכניות המציאות נוטה לעטוף את עצמו בחזות פלורליסטית פוסט-מודרנית המקדשת את המשחק האנרכי נטול הגבולות, החוקרים מציינים כי ליוצרי התוכניות חלק קריטי בהבניית המציאות, בהבניית מסרים חברתיים, תרבותיים, כלכליים ופוליטיים שמחזקים את היסודות של ההגמוניה הגברית הלבנה ומנחיתים בדרך זו נשים, מיעוטים וחלשים. כמו כן, אפקט ההשפלה בתכניות אלו הוא רב.

תגים:

תוכניות מציאות · הדימוי הנשי · טלוויזיה · מעמד האישה · יחס לנשים · הבניה · פטריארכלי · פמיניסטיות · ניעות מגדרית · סטריאוטיפי · מדיה · תקשורת · טלוויזיה · טלויזיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג נשים בתכנית הריאליטי "מעושרות"", סמינריון אודות "ייצוג נשים בתכנית הריאליטי "מעושרות"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.