היישום אינו מחובר לאינטרנט

"את ואני והמלחמה הבאה" - לאומיות בתאטרון הישראלי

עבודה מס' 068996

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניסיון להבין את משמעות המחזה ומקומו בהיסטוריה של התאטרון הישראלי.

1,313 מילים ,7 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

"הרואה את המתים, אין לו מילים להגיד, הוא הולך הצידה וממשיך לחיות, כמי שהפסיד", ציטוט זה נלקח מהפתיח של המחזה הקברטי "את ואני והמלחמה הבאה" מאת חנוך לוין, המורכב ממערכונים ושירים. ציטוט זה מתמצת את הביקורת החריפה כלפי החברה הישראלית אשר מפיקה הנאה ממלחמות ישראל. "את אני והמלחמה הבאה" הוא מחזה שעלה לראשונה באוגוסט 1968 (עדנה שביט ביימה את ההצגה הראשונה), כשנה לאחר מלחמת ששת הימים. על מנת להבין טוב יותר את המחזה נערוך סקירה קצרה של אותה תקופה במדינת ישראל, תקופה של אווירת ניצחון הרואית.

קטע מהעבודה:

חנוך לוין ביקר בצורה חריפה את החברה הישראלית וראשיה במחזה "את ואני והמלחמה הבאה" הוא יצא נגד הקונצנזוס והלאומיות הגואה של אותה עת. קונצנזוס של אווירת ניצחון אדירה של אחרי מלחמת ששת הימים, והאדרת ישראל ומנהיגיה. בתחילת דרכו עורר המחזה התנגדות רבה. הלא הוא סתר בצורה חד משמעית את אווירת הניצחון אשר שררה באותם ימים. כדי להבין עד כמה המחזה הזה סתר את רחשי הצופים באותה תקופה, ניתן לחזור להצגת ההרצה הראשונה, כאשר לאורך כל ההצגה הייתה התמרמרות של הצופים, התמרמרות שהגיע לשיא כאשר נשמע פזמון שמגחך את הישגי המלחמה אל מול ההמנון הלאומי, באותם רגעים קמו הצופים והשתוללו, ואף זרקו כסאות. (נגיד, עמוד 45)

תגים:

חנוך לוין · תאטרון האבסורד · סאטירה פוליטית · מלחמת ששת הימים · מלחמות ישראל · אמנות · פוליטיקה · מחאה פוליטית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""את ואני והמלחמה הבאה" - לאומיות בתאטרון הישראלי", סמינריון אודות ""את ואני והמלחמה הבאה" - לאומיות בתאטרון הישראלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.