היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מונופול ותחרות על מחירי הגז הטבעי ברחבי העולם

עבודה מס' 068960

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת מודל הוטלינג והשוואה בין מדינות בעולם.

5,598 מילים ,18 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

מטרת העבודה היתה לבדוק כיצד משפיע קיומו של מונופול או קיומה של תחרות בשוק הגז הטבעי על מחירו. הרקע המדעי לקביעת מחיר של משאב מתכלה הוא מודל הוטלינג כפי שהוצג במאמר משנת 1931. לאחר סקירת המודל אציג את ההסתייגויות ממודל זה כפי שהם משתקפים במציאות. כמו כן, אציג סקירה תיאורטית בנושא מונופול ותחרות. כדי לענות על שאלת המחקר אציג מספר דוגמאות למדינות ברחבי העולם שניתן למצוא בהן מאפיינים מונופוליסטים או תחרותיים או שילוב של השניים ואבחן את השפעת מאפיינים אלה על מחיר הגז הטבעי באותן מדינות.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע מדעי - מודל הוטלינג
תחרות משוכללת לעומת מונופול
מחקר השוואתי:
רוסיה
בריטניה
איטליה
ארה"ב
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

מטרתה העיקרית של הרגולציה היא לאפשר לחברה ליהנות מיתרונות היעילות שנובעים מיצור בקנה מידה גדול בלי לאפשר למונופול ליהנות מיתרון מוחלט או להפחית יצור. ללא רגולציה מונופול טבעי יכול להשיג יעילות ע"י אפליית מחירים, אך התנהגות כזו יכולה להוות הפרה של חוקי ההגבלים העסקיים (ללא אפליית מחירים המונופול ייצר פחות ובצורה פחות יעילה על מנת להגדיל את רווחיו). מצד שני, מונופול טבעי או אוליגופול טבעי יכולים להיות מפוקחים כדי להשיג את היעילות הרצויה (O'Neill et al., 1992).

תגים:

משאבי טבע · גז טבעי · הפקת גז · תירות ענפית · מונופולים · ריכוזיות · כלכלת סביבה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מונופול ותחרות על מחירי הגז הטבעי ברחבי העולם ", סמינריון אודות "השפעת מונופול ותחרות על מחירי הגז הטבעי ברחבי העולם " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.