היישום אינו מחובר לאינטרנט

האו"ם כזירה דיפלומטית: זכויות אדם בעולם של כוח

עבודה מס' 068812

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה ביקורתית של פעילות הוועדה לזכויות אדם באו"ם.

2,744 מילים ,8 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מטרת העבודה: בחינת פעילות הוועדה לזכויות אדם באו"ם
נקודות עיקריות: סוגיית ההתערבות ההומניטרית וגלגוליה אשר משמשת ככלי האפקטיבי ביותר כיום אשר באמצעותו יכול האו"ם למנוע את הפרתן של זכויות אדם במדינות ברחבי בעולם.

בשני בדצמבר 2004 הגישה ועדת מומחים, אשר התגבשו מכל קצוות העולם, את הדו"ח הבינלאומי בנושא הביטחון העולמי למזכ"ל האו"ם קופי ענאן.
במסגרת דו"ח זה לא מסתירים המומחים את ביקורתם על הועדה לזכויות אדם.
במאמרי זה אבחן ראשית את פעילות הועדה בשנים שקדמו לדו"ח ואעמוד על ליקוייה על מנת שאוכל להתמודד בצורה טובה יותר עם הביקורת שנמתחה עליה. במהלך המאמר יינתן דגש מיוחד לסוגיית ההתערבות ההומניטרית וגלגוליה אשר משמשת ככלי האפקטיבי ביותר כיום אשר באמצעותו יכול האו"ם למנוע את הפרתן של זכויות אדם במדינות ברחבי בעולם.
לבסוף, אנתח את ביקורתם של המומחים ואתייחס לקונטקסט שבמסגרתו היא הועברה- דו"ח לחיזוק מעמדו של האו"ם בתחום השלום והביטחון העולמיים- ואנסה ללמוד מכך על טיבו של האו"ם וטבעו של העולם.

תוכן העניינים:
מבוא
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

היבט אחד של סוגיית זכויות האדם היא התערבות הומניטרית, למושג זה נודעו פרשנויות רבות אולם עיקר הכוונה במושג היא התערבות כוחנית של מדינה, קבוצת מדינות או ארגון בינ"ל במדינה זרה מתוך מטרה להגן על אוכלוסייתה מפני הפרות בוטות של זכויות אדם הנגרמות בתחומה ( Ofuaty- Kodjoe,1995).
נושא ההתערבות ההומניטרית הנו מקור לוויכוח היסטורי רב בשנים, סוגיה זו מגלמת בתוכה מספר מתחים מובנים. ראשית, המתח בין המשפט הבינ"ל ובין ההגנה על זכויות אדם, פעולת ההתערבות מהווה פגיעה חמורה במושג הריבונות המקודש במערכת הבינלאומית ומכאן מנוגדת למשפט הבינ"ל. מתח נוסף שורר בין החובה המוסרית להתערב ובין מגבלות יחסי העוצמה במערכת הבינלאומית.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האו"ם כזירה דיפלומטית: זכויות אדם בעולם של כוח ", סמינריון אודות "האו"ם כזירה דיפלומטית: זכויות אדם בעולם של כוח " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.