היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין מיקום הילד במשפחה (בכור/לא בכור) לבין רמת המוחצנות

עבודה מס' 068804

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר מתאמי שבוצע באמצעות שאלון MIP.

6,130 מילים ,14 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

במחקר זה, החלטנו לבחון את הקשר בין בכורים/לא בכורים למימד המוחצנות על ידי שימוש במשתנים נוספים היכולים למתן קשר זה, זאת על מנת לנסות ולענות על השאלה- מי בעל נטייה למוחצנות גבוהה יותר, הבכור או הלא בכור.
נוכחנו לראות כי בספרות האקדמית ישנם מחקרים המראים שהבכורים בעלי נטייה לאופי מוחצן יותר מאחיהם הצעירים. נקודה זו נובעת מתוך רצונם של הבכורים למשוך אליהם את תשומת לב ההורים ולהסיתה מאחיהם הקטנים (sullowy,1996). לעומת זאת, ישנם מחקרים המראים את ההיפך וטוענים כי דווקא הצעירים במשפחה הם בעלי האופי המוחצן יותר מהבכורים, זאת מאחר שזוהי דרכם לבסס את מעמדם במשפחה (Dixon ,Reyes ,Leppert & Pappas, 2008). כתוצאה מחוסר האחדות הספרותית לגבי השפעתו של סדר הלידה על מימד המוחצנות, וכיוון שלא נמצאה תשובה חד משמעית לשאלה מי מוחצן יותר- הבכור במשפחה או הצעיר, ובנוסף מתוך הרצון להבין לעומק את משמעות המימד "מוחצנות" באישיות, וכיצד סדר הלידה משפיע עליו אם בכלל, בחרנו להתמקד בשאלת המחקר:
מהו הקשר בין מיקום הילד במשפחה (בכור/לא בכור) לבין רמת המוחצנות?

המחקר שערכנו הינו מחקר מתאמי כאשר המשתנה הבלתי תלוי הינו: מיקום הילד במשפחה (בכור/לא בכור) והמשתנה התלוי הינו: רמת המוחצנות, שכפי שצויין לעיל מקושרת עם היותו של האדם בעל אמביציה, חברותיות ואקטיביות.
על מנת לאסוף נתונים לגבי שאלת המחקר שלנו הבוחנת את הקשר בין מיקום הילד במשפחה (בכור/לא בכור) לבין רמת המוחצנות, השתמשנו בשאלון MIP שפותח ע"י היירון (Heron, 1956), ועובד על ידי אייסנק (Eysenck, 1970), ונמצא מהימן (Caine& Hope,33,1964). השאלון בו השתמשנו נלקח מתוך עבודת הדוקטורט של שלמה קניאל מאוניברסיטת בר-אילן, בנושא "אינטרוורטיות-אקסטרוורטיות, תפקידי ערנות ומספר סוגי הגירויים שאינם סימן" (קניאל, 1974).

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות
שיטה
ממצאים
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח (השאלון)

קטע מהעבודה:

במאמר אשר בחן תקצירים של מאמרים אמפיריים אשר בחנו את הקשר בין סדר לידה לאישיות, נמצא כי ישנם לפחות 151 מחקרים אמפיריים אשר המראים באופן מובהק שסדר הלידה אכן משפיע על האישיות (Eckstein,2000). בין המחקרים הרבים בנושא, נמצאו מחקרים שתוצאותיהם הראו כי הבכורים נוטים יותר למוחצנות ביחס לאחיהם הצעירים. כך לפי סלווי (sulloway,1996), בכורים מחזיקים בעמדת שליטה ובהעדפת ההורים ביחס לאחיהם הצעירים, מה שמוביל את הבכורים והצעירים לפעול באסטרטגיות שונות זה מזה.

תגים:

התפתחות · מוחצנות · סדר לידה · בכור · מופנמות · תכונות אישיות · אסרטיביות · בכורים · אינטרוורטיות · ארסטרוורטיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין מיקום הילד במשפחה (בכור/לא בכור) לבין רמת המוחצנות", סמינריון אודות "הקשר בין מיקום הילד במשפחה (בכור/לא בכור) לבין רמת המוחצנות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.