היישום אינו מחובר לאינטרנט

הרשות לשיקום האסיר חיפה - ניתוח לפי גישת המערכות

עבודה מס' 068797

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הגישה, ואלו מן מאפייניה באים לידי ביטוי ברש"א.

8,413 מילים ,8 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

חיבור זה עוסק ברשות לשיקום האסיר, כמערכת, ומתוך מערכת זו בחרנו ספציפית לעסוק ברשות לשיקום האסיר בחיפה. בכדי לאסוף מידע על הרשות והמערכות שבה ערכנו מספר ראיונות.
רש"א פועלת מכוח הרשות לשיקום האסיר התשמ"ג, 1983, ומפעילה תוכניות שונות לשיקום האסיר ולתמיכה בו ובמשפחתו. הקשר עם האסיר המשתקם מתחיל עוד בכלא, כחצי שנה לפני מועד שחרורו. יועצי הרשות אשר פזורים בבתי הכלא נפגשים עם האסירים העומדים לקראת ועדת השחרורים או עם אלה העומדים לפני שחרור מלא, בכדי לבנות יחדיו תוכנית שיקום שתסייע להם להשתלב בחברה לאחר שחרורם בצורה הטובה ביותר.

בחיבור זה נתאר את הרשות לשיקום האסיר בחיפה וננתח אותה דרך גישת המערכות. אנו נותנים מבט כללי ומקיף על גישת המערכות, ומנסים לראות אח"כ אלו מאפיינים מתוך גישת המערכות באים לידי ביטוי אצל רש"א, וכיצד.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. גישת המערכות כללי
2.1. תכונות של מערכת
3. הצגת הארגון - הרשות לשיקום האסיר
3.1. הרשות לשיקום האסיר בחיפה
3.1.1. רש"א וההכנה לשחרור
3.1.2. רש"א וטיפול בקהילה
3.1.3. רש"א ושחרור מוקדם
4. ניתוח הרשות לשיקום האסיר ע"פ גישת המערכות
5. דיון ומסקנות
6. בבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

הבעיה הראשונה הכרוכה בהבנת ארגון היא מיקומו וזיהויו. כיצד נדע אם לפנינו ארגון? מה הם גבולותיו? איזו התנהגות שייכת לארגון ואיזה לא? מי הם היחידים שאת פעולותיהם יש לחקור ואלו מקטעי התנהגותם יש לחקור? (כץ וקאהן, 1997).
תמיד היו הנחות כלליות מאוד על שיטות של הבנת ארגונים ושל שינוי ארגונים הנשענות על השכל הישר. הנחות אלו כוללת שתי הנחות עיקריות:
1. מיקומו וטבעו של כל ארגון ניכרים על פי שמו.
2. לכל ארגון יש מטרות טבועות בו, שנקבעו בידי מייסדיו או מנהיגיו הנוכחיים (שם, שם).

גישת המערכות מגדירה ארגונים/ תופעות חברתיות כמערכות חברתיות ומייחסת להם עקרונות וחוקים החלים על כל המערכות למיניהם (ינוב, 1992; כץ וקאהן, 1997; סמואל, 1997).

תגים:

עבריין · תיקון · שירותי תקון · רווחת האסיר · שיקום האסיר · גישת המערכות · שיקום אסירים · ארגונים · ענישה · שיקום

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הרשות לשיקום האסיר חיפה - ניתוח לפי גישת המערכות", סמינריון אודות "הרשות לשיקום האסיר חיפה - ניתוח לפי גישת המערכות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.