היישום אינו מחובר לאינטרנט

המצאת הדפוס, התעמולה הפרוטסטנטית כנגד הקתולים וביטויה בדימויים ויזואליים

עבודה מס' 068770

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של ששה דימויים.

1,775 מילים ,7 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בראשית המאה ה-16 מתרחש באירופה תהליך רב השפעה: הרפורמציה הפרוטסטנטית. כתוצאה מהידרדרותו של מוסד הכנסייה והיווצרות צורך באלטרנטיבה בקרב המאמינים, קמה תנועת מחאה שהשפעותיה שינו את פני אירופה והמערב (כ"ץ, 2000). אנשי הרפורמציה ובראשם מרטין לותר נאבקים בממסד הקתולי, כאשר בידם כלי רב עוצמה שלא היה קודם לכן, הדפוס. בעבודה זו אדון בשאלה כיצד הצליחה הרפורמציה הפרוטסטנטית במאבקה, בעוד תנועות אחרות כשלו. מהי משמעות הדפוס במאבק? מהי תעמולה ומהי קריקטורה. כמו כן, אציג את התעמולה האנטי קתולית, את השינויים הרבים שהיא מביאה עימה ונראה כיצד כל אלו באים לידי ביטוי בדימויים ויזואליים מן התקופה.

קטע מהעבודה:

תעמולה היא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה האנושית. היא מבוססת על הצורך לשכנע אנשים בצדקת רעיון מסוים ולשנות את דעותיהם (Jowett, 1999). התפתחות ושדרוג אמצעי התקשורת עם חלוף השנים אפשרה העברה של מסרי התעמולה ביתר קלות ובאופן נרחב יותר. השימוש ב"פרופגנדה" במשמעות תעמולה, מקורו בכנסייה הקתולית בשנת 1622, כאשר הוקמה ברומא "הלשכה להפצת האמונה" כחלק ממאמצי הכנסייה להילחם בפרוטסטנטיות ולהפיץ את הקתוליות באופן נרחב ביותר, עד מעבר לים (אליאב פלדון, 2000). לתעמולה תפקיד חברתי, לותר והפרוטסטנטים עשו שימוש ב"פרופגנדה ויזואלית", כחלק מהמחאה שלהם, על מנת להעביר את הרעיונות בהם דגלו.

תגים:

תעמולה · מהפכה · דפוס · קריקטורה · אמנות · פוליטיקה · רוחניות ברומא · תקופת הרנסנס · נצרות · אפיפיור · כנסייה · כניסיה · קתולים · קתוליות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המצאת הדפוס, התעמולה הפרוטסטנטית כנגד הקתולים וביטויה בדימויים ויזואליים", סמינריון אודות "המצאת הדפוס, התעמולה הפרוטסטנטית כנגד הקתולים וביטויה בדימויים ויזואליים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.