היישום אינו מחובר לאינטרנט

חוק דרומי כיוזמה פוליטית

עבודה מס' 068730

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון ביזם הפוליטי, דרכי עבודתו ומיקומו בתהליך עיצוב המדיניות, באמצעות ניתוח הצעת החוק "חוק דרומי".

2,728 מילים ,6 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בשני ליוני 2008 אושרה בכנסת הצעת חוק כתיקון לחוק העונשין. במסגרת הצעת החוק נוסף סעיף לחוק העונשין. תיקון זה נודע בציבור בתור "חוק דרומי". חוק זה הינו דוגמה ליוזמה פוליטית אשר הצליחה לקדם שינוי מדיניות. יוזמה זו קודמה על ידי מספר יזמים פוליטיים פנימיים, קרי חברי כנסת אשר פעלו באסטרטגיות מסוימות לקידום מטרתם. במסגרת עבודתי אנסה להגדיר מסגרת תיאורטית של היזם הפוליטי, דרכי עבודתו ומיקומו בתהליך עיצוב המדיניות. אעשה זאת על ידי ניתוח הצעת החוק "חוק דרומי".

בעבודה זו אנתח את פעולותיו של היזם ומיקומו בתהליך עיצוב המדיניות או השינוי המוסדי של היזם הפוליטי בשלבים השונים של תהליך הייזום: שלב ההגדרה של הבעיה החברתית, השלב בו מציע היזם את השינוי המוסדי כפתרון לבעיה החברתית, שלב ההקמה של הקבוצה, שלב ניסוח הפעולות והאמצעים להעלאת הבעיה והפתרון לסדר היום הציבורי, האופנים בהם פועל היזם כדי לקדם את השינוי המוסדי בקרב המחוקקים ולבסוף השלב הבוחן את התנהגות השחקנים הפוליטיים בפרלמנט.

הערת מערכת: מקורות העבודה הם חומר של הקורס ואתרי אינטרנט.

קטע מהעבודה:

אם כן לאחר שלב ההגדרה של הבעיה החברתית, הבעת אי שביעות הרצון של הציבור מן המצב הקיים ומצב של אי משליות של גורמי האכיפה, מתעורר צורך בקרב הציבור בשינוי מוסדי פורמאלי. היזם הפוליטי מזהה צורך זה וזהו השלב בו היזם מציע את השינוי המוסדי כפתרון לבעיה החברתית. סוכני השינוי ביססו מסקנותיהם לגבי השינוי הרצוי על ידי נתוני סקר שפורסם שמסקנתו היא ש 81% מהציבור חושב שמעשה שי דרומי היה נכון וגם בעצומה חתומה על ידי אלפי אנשים הדורשים בשחרורו של שי דרומי. אם כן אנו רואים כי היזמים עשו שימוש בהון אלקטוראלי כגון: סקרים ועצומות. יתרה מזו היזמים נתמכו על ידי קבוצות אינטרס בעלות השפעה- התאחדות החקלאים, ארגון מגדלי הבקר ומתנחלים.

תגים:

יזמתו פוליטית · דרומי · חוק · מוצרים ציבוריים · סדר היום · שתדלנות · חקיקה · פרלמנט · פרלמנטרי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חוק דרומי כיוזמה פוליטית ", סמינריון אודות "חוק דרומי כיוזמה פוליטית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.