היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעורבות הורים בבית הספר

עבודה מס' 068720

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה היסטורית והיבטים של שיתוף הורים.

5,783 מילים ,26 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת במערכת היחסים בין אנשי החינוך בבית הספר לבין ההורים ומראה את מידת מעורבותם של ההורים בפעילות החינוכית של ביה"ס מהתקופה שלפני קום המדינה ועד לעידן הפוסט מודרני.
מערכת יחסי הגומלין בין המורים להורים מאופיינת ברמת ציפיות גבוהה של שני הצדדים. ניתן לראות כי קיים הבדל מהותי ולא שוויוני בין ציפיות האחת מהשנייה.
בעידן הפוסט מודרני עוברים ארגונים שונים שינויים קיצוניים בלתי צפויים במהירות חסרת תקדים, המובילה למציאות חדשה. קיומה של מציאות זו משפיעה בעיקר על מערכת החינוך ובאה לידי ביטוי ע"י האנכרוניזציה המהירה המתחוללת בה. לאור השינויים הללו ניתן להבחין בקיומו של משבר מהותי במערכת החינוך כאשר כל המעורבים בה חווים אותו, המורים, ההורים, התלמידים ומשרד החינוך.
מערכת החינוך הופכת להיות מערכת אנומלית בלתי מודעת שצריכה לעבור למצב אנומליה מודעת ובמקביל לגבש פרדיגמות חלופיות חדשות, חינוכיות פוסט- מודרניות.
ראוי שהחינוך יעשה בעידן הפוסט מודרני שותפות דינמית בין ההורים, הילדים, המחנכים, הקהילה, המדינה ואף החברה האנושית כולה במעשה החינוכי. בעקבות המשבר מערכת החינוך קוראת להורים להיות מעורבים בה וע"י מאמץ משותף להתמודד עם הבעיות הפוקדות אותה מידי יום ולפתור אותן, ובכך להצילה מקריסה. לכאורה המשבר החינוכי מעודד שיתוף פעולה בין מורים להורים, אך אי אפשר להתעלם מהאמוציות שהמשבר מעורר ויוצר מצב של האשמות הדדיות וסכנה של איבוד גבולות. לכן חשוב מאוד שהשותפות תנוהל בצורה נכונה ויעילה, ע"מ להשיג את המטרה המשותפת לשניהם והיא התפתחותו והצלחתו של התלמיד בבית הספר.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירה היסטורית
3. מעורבות הורים- הגדרה
3.1. תחום והיקף שיתוף ההורים בעבודה החינוכית בבית הספר
3.2 מאפייני השיתוף ומטרותיו
4. השגת שיתוף הורים
4.1 דילמות ביצירת שותפות
4.2 בעד ונגד שיתוף הורים
4.3 ציפיות המורים מההורים ולהפך
5. פוסט מודרניזם
5.1. משבר החינוך
5.2. מעורבות הורים בעידן הפוסט מודרני
6. סיכום
7. דיון ומסקנות
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מעמדו של המורה סובל מדימוי נמוך יחסית ולמורה חשוב להעלות אותו או לפחות לשמור עליו ולכן הוא מסתייג מקשר הדוק עם ההורים בד"כ באופן לא גלוי.
מורים רבים מגדירים את תפקידם כמושתת על מערכת יחסים שבין מבוגרים לצעירים. מערכת יחסים בין מבוגרים עלולה להיות בעייתית במיוחד אם אחד מהם משכיל יותר או בעל מעמד חברתי גבוה יותר (נוי, 1984 אצל פרידמן, 1992).
גורם נוסף המשפיע על המורים ומרתיע אותם מקשר הדוק עם ההורים מבוסס על סמך העובדה שניתן לנבא את הישגי התלמידים על סמך השכלת הוריהם ולמורים אין שום אפשרות להתגבר על השפעה הזו ומותירה אותם חסרי אונים Coleman et al.) , 1996 אצל פרידמן, 1992).

תגים:

הורים · הצוות החינוכי · מעורבות ההורים · שיתוף הורים · משבר החינוך · פוסט מודרניזם · מינהל חינוכי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעורבות הורים בבית הספר", סמינריון אודות "מעורבות הורים בבית הספר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.