היישום אינו מחובר לאינטרנט

יינות כרמל - ניתוח שיווקי והצעת חלופות לבעיה שיווקית

עבודה מס' 068699

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מצבה השיווקי של יינות כרמל, ניתוח חיצוני ופנימי, ניתוח השוק, קביעת יעדים ובניית תוכנית אסטרטגית.

3,450 מילים ,6 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

שתיית יין הפכה בישראל לחלק מהתרבות ולמאפיין של החיים הטובים. כשרוצים להמחיש רגע מאוד מיוחד כוס יין ארוכה ואלגנטית ברקע תוסיף אוירה, תרמז על עונג, רומנטיקה ותרבות. שתיית יין בעבר היתה תחביב זול: קונים יין במחיר סביר ונהנים. כיום עם השתבחות החיך קניית בקבוק יין טוב דורש תקציב. בנוסף יין טוב מחייב כוס איכותית, חולץ פקקים הולם, איחסון נכון (מקרר יינות או לפחות מרתף קטן...) וההוצאות גדלות. מתחביב קטן ומענג הפכה צריכת היין לחלק מהתקציב החודשי. על כן יינני החברות עמלים יומם וליל על שיפור והשבחת היינות.

בשוק היין בישראל מתחרות 3 שחקניות עיקריות: ייקבי כרמל המחזיקה בנתח שוק של כ- 40%, יקבי ברקן המחזיקה בנתח שוק של כ- 25-30% (הכולל את יקבי סגל), יקבי רמת הגולן המחזיקה בנתח שוק של כ- 20% וכן חברות בינוניות וקטנות המחזיקות נתח שוק של פחות מ 5% כל אחת וכן בוטיקים פרטיים.

העבודה מתמקדת בחברת "ייקבי כרמל" ומתייחסת רק למוצרי היין של החברה. החברה מייצרת, משווקת ומפיצה את מוצריה בארץ ובעולם ונחשבת לחברה הוותיקה ביותר בשוק היין ומכאן נגזר כוחה. בתחום מוצרי היין, לייקבי כרמל יש קו מוצרים מגוון ביותר המכיל יינות שולחניים איכותיים ופשוטים (זניים וגנריים), יינות קידוש, יינות קינוח, יינות מבעבעים וכן מיץ ענבים. ביינות הזניים לחברה יש שלוש קטגוריות עיקריות: סדרת הדגל, הסידרה האיזורית וסידרת הסלקטד ,כאשר כל סידרה מופנית לקהל יעד שונה ומתומחרת כך שתתאים לכל כיס.

הבעיה המרכזית של כרמל היא שהיא איננה פונה לשוק המאורגן כמו לשוק פרטי, כלומר היא לא נמצאת בתחום המסעדות, הפאבים והברים בישראל . בשנים האחרונות קיימת עלייה משמעותית בצריכת האלכוהול של הצרכן הישראלי. לאחרונה נפתחו באזור המרכז, ובעיקר בת"א, מאות בתי עסק המוכרים אלכוהול בקנה מידה כספי גדול, ואי כניסה לתעשייה זו הינה אובדן נתח השוק.

אני מציעה שתי חלופות לפתרון הבעיה: האחת, הכנסת אנשי מכירות לפאבים ובארים במטרה לדרבן את המקומות לקנות ולשווק את היין של החברה בתמורה לבונוסים ותגמולים. השנייה, ביצוע קמפיין פירסומי המיועד לשוק זה בלבד (פאבים ומסעדות) שינסה ליצור תדמית שונה לחברה.
אני בחרתי בחלופה א' כיוון שמלבד הגדלת המכירות כתוצאה מהמהלך, היא תורמת ידע מעשי לבעלי העסקים, ע"י לימוד והדרכת העובדים, ונוצר מצב של WIN-WIN .
בצורה שכזו יקבי כרמל תפנה לכל שכבות האוכלוסייה באופן מלא ותמותג גבוה עם מוצרי הפרימיום. החלופה השנייה מהווה פיתרון אפשרי, אך היא פחות יעילה מכיוון שעלותה גדולה יותר ורמת האפקטיביות בהטמעת התדמית נמוכה יותר מאשר הסבר והדרכה אישיים.

תוכן עניינים:
תקציר מנהלים
1. ניתוח סביבה חיצונית:
מגמות ותנודות בסביבה העסקית/שיווקית
התנהגות צרכנים
גודל השוק, פילוחו ושיעור צמיחה
אופי התחרות ועצמתה
2. ניתוח פנים אורגני:
נתח שוק
נאמנות לקוחות
ניתוח תיק מוצרים
השלב במחזור חיי המוצר
תמהיל השיווק
3. קביעת יעד:
SWOT
יעדים
4. בחירת אסטרטגיה שיווקית ליישום היעד:
אסטרטגיה שיווקית
5. תוכנית יישום שיווקית:
פילוח שוק
כיסוי שוק
תוכנית שיווקית לפלח שוק אחד
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שוק היין מאופיין כשוק בעל תחרות קשה עם מאבקים על נתחי שוק ועמדות כוח בין היקבים הגדולים בנקודות המכירה. שוק היין התפתח מאוד בשנים האחרונות, דבר המתאפיין גם בריבוי יקבי הבוטיק וכנגזרת מכך יש ריבוי מותגים בשוק המאופיין גם כך בתחרות קשה.
הסביבה הטכנולוגית - בתחום היין אנו עדים בשנים האחרונות להתפתחותם של מספר טכנולוגיות:
 השיפורים הטכנולוגיים במערכי הייצור עזרו לשפר ולייעל את כל קווי הייצור. דוגמה לכך היא שימוש במכבשים פנאומטיים ומיכלי נרוסטה בבקרה ממוחשבת.

תגים:

ניתוח · תוכנית · אסטרטגית · יינות · יין · כרמל · התנהגות צרכנים · אלכוהול · שוק היין · משקאות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יינות כרמל - ניתוח שיווקי והצעת חלופות לבעיה שיווקית", סמינריון אודות "יינות כרמל - ניתוח שיווקי והצעת חלופות לבעיה שיווקית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.