היישום אינו מחובר לאינטרנט

קולנוע איראני- הכין ביתו של חברי / אבאס קיארוסטמי

עבודה מס' 068666

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסרט המשתייך לגל החדש של יוצרי הקולנוע האיראני.

1,186 מילים ,3 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בטרם המהפכה האיסלאמית (1979) מתחילה בשורת הקולנוע האיראני החדש. עד השנים הללו הושפע הקולנוע האיראני (שנות ה-30 עד ה-60) מן הקולנוע הטורקי וההודי, בקומדיות והמלודרמות שלו ולאחר מכן, בתום מלחמת העולם השנייה, גם מן הקולנוע האמריקני.
הגל החדש האיראני, אותו מתאר דני מוג'ה בספרו אהבנו כל כך כזרם ש"הפנה עורף לסרטים האסקפיסטיים, הכמו-הוליוודים, לטובת קולנוע אותנטי מעודן ובעל מחויבות חברתית" (מוג'ה, 2003, 258), זכה להצלחה מקומית ובמקביל גם להפצת סרטיו במערב והשתתפותם בפסטיבלים בינלאומיים (258).
בסרטו של קיארוסטמי היכן ביתו של חברי (איראן, 1987), ישנה ביקורת גלויה על החברה האיראנית, ניתן להבחין היטב בהשפעות ובשימושים האסתטיים של הקולנוע הניאוריאליסטי, למרות שישנם גם מעט חריגות מהתפיסות הללו. בעבודה זו אנסה לעמוד על השימושים האסתטיים שנעשו בסרט היכן ביתו של חברי וכמו כן להשוותם לגישה הניאוריאליסטית, תוך שימוש במאמרים וכתבי עת המפרקים ומפענחים אותה.

קטע מהעבודה:

בבחינת הנרטיב בסרט, היכן ביתו של חברי, ניתן להסיק כבר מהסצנה הראשונה כי הסרט עוסק בסיטואציות מציאותיות שנלקחו מהחיים המלמדות בבהירות את ההוויה האיראנית. מוקד העלילה מייצג את השקפתם של הניאוריאליסטים כפי שמציין צ'זארה זאוואטיני (Zavattini), במאמרו, תיזות על הניאוריאליזם (זאוואטיני, 1954). כי "המציאות עשירה להפליא: צריך רק לדעת להביט בה..." (85).

תגים:

קולנוע · איראן · מהפכה · הגל החדש · ניאו ראליזם · איטליה · מזרח תיכון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קולנוע איראני- הכין ביתו של חברי / אבאס קיארוסטמי ", סמינריון אודות "קולנוע איראני- הכין ביתו של חברי / אבאס קיארוסטמי " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.