היישום אינו מחובר לאינטרנט

בחינת הגורמים המשפיעים על המוטיבציה

עבודה מס' 068660

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות בנושא ומחקר שנערך על אוכלוסייה של 40 אחים ואחיות.

7,562 מילים ,21 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לבחון את הגורמים המשפיעים על המוטיבציה של העובד-ובמקרה שלנו אחים ואחיות מוסמכים.
בחרנו להתמקד במספר גורמים אשר לדעתנו הם בעלי ההשפעה הרבה ביותר על המוטיבציה של העובד, והם: תפיסת הארגון הלומד, תהליך קבלת החלטות ושביעות רצון מהעבודה.
הנחנו כי:
* קיים קשר בין תפיסת הארגון הלומד לבין רמת המוטיבציה.
* ככל ששביעות הרצון מהעבודה גבוהה יותר כך רמת המוטיבציה גבוהה יותר.
* ככל ששיתוף העובד גבוהה יותר כך רמת המוטיבציה שלו גבוהה יותר.

בחרנו אוכלוסייה של 40 אחים ואחיות אשר עובדים בבי"ח פסיכיאטרי טירת הכרמל, להם העברנו שאלון אשר מטרתו לבחון את הגורמים המשפיעים על המוטיבציה.
לאחר עיבוד הנתונים בתוכנת SPSS נגלו לפנינו בין היתר הממצאים הבאים:
ל-40% מהנשאלים אין תחושת שייכות לארגון בו הם עובדים.
100% דיווחו כי אינם מרוצים מהשכר שלהם במקום עבודתם.
32% ענו שהאחות האחראית אינה עוזרת להם לפתור את בעיותיהם האישית.

בפרק על הממצאים מוצגים נתונים מעניינים נוספים. בין היתר מוצג השוני בממצאים בהתייחס למגדר וגיל.
לפיכך, ניתן לומר כי ע"י התמקדות באותם הפקטורים- מהם העובדים, דהיינו האחיות והאחים אינם מרוצים, ניתן לשנות באחוזים ניכרים את שביעות הרצון של העובד ממקום העבודה, וע"י כך בעצם להעלות את המוטיבציה שלו, ולהצליח במשימה כה חשובה שכל ארגון מתאמץ להשיג והיא שימור העובדים ומניעת עזיבתם.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
פרק 1 - סקירת ספרות
פרק 2 - מתודולוגיה
פרק 3 - ממצאים
סיכום, דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח - השאלון

הערות מערכת:
* קובץ העבודה אינו כולל את פלטי ה-SPSS.
* חלק מסקירת הספרות נלקחה ממקורות אינטרנט.

קטע מהעבודה:

בבואנו לדון אודות נושא הניהול, אנו נתקלים מייד במספר עצום של תיאוריות, גישות ואסכולות שונות המבוססות על סקרים ומחקרים מתחומים שונים ומגוונים כגון: סוציולוגיה, פסיכולוגיה אנתרופולוגיה, תורת הפירמה ועוד (קריגן,2002).
מקורות חשובים וחיוניים אלה שופכים כל אחד בתורם את תרומתם ורלוונטיות שלהם להבנה טובה, עשירה ומעמיקה בנושא הניהול על מורכבותו וצורותיו השונות (בר- חיים, 2002).
ע"פ סמואל (2002) הניהול הוא אמצעי להפעלה יעילה ומתואמת של הארגון,בראשו עומד המנהל. הניהול מבוסס על כשרון וידע, מחקר ונסיון. יישומו הוא אמנות התלויה בין השאר בכישרון המנהל. תהליך הניהול הינו מסובך ומורכב ולכן כדי לתפוס את כל המשמעויות שלו יש לחלקו למשימותיו השונות:
ארגון-הארגון נוצר כשאדם אחד אינו מסוגל לבצע את כל הפעולות הדרושות ומצרף אליו עובדים נוספים.אז נוצר הצורך לחלק את העבודה בין מספר עובדים ולתאם ביניהם. חלוקת העבודה למחלקות,תאום העבודה ביניהם הוא חלק מתהליך הניהול.
תכנון-אחד מאבני היסוד של תהליך הניהול הוא התכנון. שהינו אמצעי להשגת מטרות שנקבעו מראש. כדי להשיג את המטרות יש צורך בתכנון מהסוף להתחלה. התכנון מתחיל ממטרות ארוכות טווח, עובר דרך התכנון השנתי והרבעוני עד לתכנון החודשי המפורט אל יעדים לכל מחלקה בארגון. התכנון הוא תולדה של תהליך קבלת החלטות אשר טומן בחובו לא מעט קשיים בקבלת החלטות ויישומן (אדיג'ס,2000).
ניהוג-ארגון מתאים ותוכניות ברורות מהוות רקע הולם לעשייה, יצירה ופיתוח.
בנוסף דרוש בארגון מנהל- מנהיג שידע ליצור אוירה של שיתוף פעולה ושילוב בין האינטרסים השונים של העובדים ושל הארגון.
הניהוג פירושו הפעלת שיטות הנעת עובדים להשגת המטרות והיעדים שהוגדרו בתכנון.
בקרה-הבקרה הינו אמצעי מנהלי ראשון במעלה ותפקידה להתריע על סטיות מהתכנון,לבדוק אפשרות לתקן או לחליפין לעדכן את התוכניות ולהציב מטרות ויעדים חדשים (קרן,1998) .

תגים:

ניהול · ניהוג · ארגון · עובד · סיעוד · אחים · אחיות · מוטיבציה · ארגון לומד · שביעות רצון · למידה ארגונית · בריאות · ניהול בריאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחינת הגורמים המשפיעים על המוטיבציה", סמינריון אודות "בחינת הגורמים המשפיעים על המוטיבציה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.