היישום אינו מחובר לאינטרנט

המיליטריזם בקולנוע הישראלי

עבודה מס' 068650

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד בא לידי ביטוי המיליטריזם בתוצרים הקולנועיים של החברה הישראלית והאם אכן ישנו שינוי באופן אריגתו של המיליטריזם אל תוך הנרטיב של סרטי הקולנועי.

10,994 מילים ,31 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

החברה הישראלית הובחנה במחקרים סוציולוגיים רבים כחברה מיליטריסטית )קימרלינג, 1993). ככזו, החברה הישראלית שמה את יהבה על בניין הכוח הצבאי ועל הרטוריקה האידיאולוגית הרואה את הפיתרון הצבאי לכל סכסוך (גיר, 2005). על אף ממצאים אלו, עולה כי בשנים האחרונות ישנו שינוי חברתי בכל הקשור למיליטריסטיות הישראלית ולמרכזיותו בחברה הישראלית. זאת היות ובשנים האחרונות ראינו מלחמות ברירה כמו מלחמת לבנון (בן אליעזר, 2003), וכן שינויים חברתיים שגרמו לירידת קרנו של השירות הצבאי(לוי, 2007).

בעבודתי אבחן את אופן הייצוג של המיליטריזם בסרטי הקולנוע הישראלי בשלוש תקופות שונות, הראשונה היא 1948 עד 1973. התקופה השנייה היא שנות ה 70 עד שכת 2000. והתקופה השלישית היא שנת 2000 עד ימינו. על ידי בחינה זו אוכל לראות כיצד בא לידי ביטוי המיליטריזם בתוצרים הקולנועיים של החברה הישראלית והאם אכן ישנו שינוי באופן אריגתו של המיליטריזם אל תוך הנרטיב של סרטי הקולנועי. שאלת המחקר שלי תתחלק לשתיים.
1. כיצד בא לידי ביטוי המיליטריזם בקולנוע הישראלי בתקופות שונות?
2. האם ישנו שינוי באופן ייצוג המיליטריזם במהלך שלושת התקופות?

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
מיליטריזם והתרבות הישראלית
שינויים חברתיים בישראל והשפעתם על התרבות המיליטריסטית
השפעות חברתיות וייצוג המציאות
סרט המלחמה והשפעותיו החברתיות
הקולנוע הישראלי ; מיליטריזם והשפעות חברתיות
3. מתודולוגיה
שיטת הניתוח
השערת מחקר
4. חלק אנליטי
סרטים מהתקופה הראשונה 1948-1972
"תת עזית הכלבה הצנחנית " (דוידזון, 1971)
"פישקה הולך למילואים ( עובדיה, 1971)
סרטים מהתקופה השנייה 1973-2000
"עונת הדובדבנים" (בוזגלו, 1991)
"גמר גביע " (ריקליס, 1991)
סרטים מהתקופה השלישית שנת 2000 עד ימינו
"יוסי וג'אגר(פוקס, 2003)
"בופור " (סידר, 2006)
5. סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אחת ההבחנות המרכזיות הנוגעות לחברה הישראלית הינה משקל היתר אותו נותנים אזרחיה בכל האמור והקשור לביטחון המדינה (בן אליעזר, 2003). נראה כי לא ניתן לנתק את הקורלציה בין ערכי הצבא והביטחון לבין היות אדם כלשהוא אזרח מדינת ישראל (קימרלינג, 1993). כה רבה היא שימת הלב בישראל לערכי הביטחון,עד כי ערך זה הפך ברבות השנים לאחד הבסיסים האידיאולוגיים של החברה הישראלית, כזה המתווה את דרכה האזרחית, ממשיך וטוען קימרלינג. לתופעה החברתית הזו, שאינה נחלתה רק של ישראל קוראים ״מיליטריזם״, לפי גור (2005). המיליטריזם בהקשר החברתי הינו סוג של אקלים חברתי ותרבותי הקובע כי על חברה מסוימת להיות מוכנה אלי קרב, גם אם הדבר אינו נכון תמיד.

תגים:

חברה אזרחית · חברה צבאית · קולנוע ישראלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המיליטריזם בקולנוע הישראלי", סמינריון אודות "המיליטריזם בקולנוע הישראלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.