היישום אינו מחובר לאינטרנט

האחים המוסלמים במצרים

עבודה מס' 068649

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם וכיצד מעורבותם של "האחים המוסלמים" בטרור השפיע על התנהלות הממשל במצרים בשנות ה-90.

8,961 מילים ,16 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודתי עוסקת ב"האחים המוסלמים" במצרים. נושא זה נבחר בעקבות העניין הרב שהוא יוצר בתקשורת הישראלית והבינלאומית.
באביב 1951 הורשתה אגודת "האחים המוסלמים" לחדש פעילות במצרים. עמימותה של תנועה זו, אופייה הפאן -אסלאמי והפאן הערבי הקנאי, מגמותיה האנטי-מערביות המובהקות, ההסתעפויות על פני המזרח התיכון ואחרון אחרון התנגדותה הקיצונית לישראל- כל אלה מקנים לה חשיבות מיוחדת באזור שעה שגוברים בו המאבק נגד המערב והקריאה לאחדות אסלאמית (בהם, 1953).

מטרת המחקר היא לבדוק האם וכיצד מעורבותם של "האחים המוסלמים" בטרור השפיע על התנהלות הממשל במצרים בשנות ה-90.

השערת המחקר
כארגון שמצא במצרים קרקע פורייה להתנהלותו, והפך לאחד מהארגונים האסלאמיים הדומיננטיים בארצות ערב בכלל ובמצרים בפרט, תהיה השפעה רבה על התנהלות המשטר כלפי הגורמים האסלאמיים בכלל וכלפי "האחים המוסלמים" בפרט.
שיטת המחקר
המחקר מבוסס על עיבוד מקורות ביבליוגראפיים. בעיקר נעשה שימוש במקורות שניוניים, כלומר עיבוד ואינטגרציה של מאמרים ומחקרים קודמים העוסקים בתנועות האסלאם ובפעילותם בעולם הערבי, בעליית ופעילות של תנועת האחים המוסלמים ובמדינות מצרים בתקופת נשיאותו של מובארק, בדגש על מדיניותו בשנות ה-90 כלפי תנועת "האחים המוסלמים".
תחילה, בחנתי את פעילותם של התנועות האסלאמיות בעולם הערבי על מנת להבין את כוחם הפוליטי והשפעתן במדינות בהן הן פועלות.
לאחר מכן, סקרתי את תנועת האחים המוסלמים, הרקע לעלייתם, אידיאולוגיה, תחום פוליטי, דת, חברה וכלכלה וכן ביטויים לפרגמטיזציה .
בהמשך, התמקדתי במצרים אשר הכשירה את הקרקע לעלייתם והתחזקות מעמדם של "האחים המוסלמים"- במדיניות החוץ, הפנים והכלכלה מעמד הדת במדינה ובחברה, מדיניות החוץ, משטר ופוליטיקה שהנחיל נשיא מצרים, חוסני מובארכ.
בשנת 1984, לאחר רגיעה יחסית, התעורר מחדש האיום האסלאמי, אשר הלך והתעצם בשנות ה-90, ובא לידי ביטוי בפיגועים אשר הגיעו גם לקהיר, ניסיונות רצח של בכירים בממשל וחדירה למוסדות ממשלתיים וציבוריים. בשלב זה הבין הנשיא כי עליו לאמץ תוכנית פעולה למיגור האיום האסלאמי.
העבודה מתמקדת באיום האסלאמי בשנות ה-90, ובתגובת המשטר על איום זה, בדגש על הסנקציות שהופעלו כנגד "האחים המוסלמים".

תוכן עניינים:
מבוא
רקע תיאורטי-האסלאם
מצרים- בין ליברליזם, פלורליזם ודמוקרטיה לבין האסלאם
פרק 1. תנועות אסלאמיות במזרח התיכון
תנועות אסלאמיות בירדן
תנועות אסלאמיות באלג'יריה
תנועות אסלאמיות בסוריה
פרק 2. תנועת האחים המוסלמים
הקמת התנועה ומנהיגה
דפוסי הארגון
האידיאולוגיה של האחים ופעילותם בשדה החברה והכלכלה
רצח חסן אל-בנא
חידוש פעילותו של הארגון והוצאתו מחוץ לחוק
הוצאת הארגון מחוץ לחוק
פרק 3. האחים המוסלמים במצרים
"האחים המוסלמים" חזרתם והקצנתם
פרק 4. מצרים
מצרים תחת שלטון מובארכ
מדיניות החוץ של מובארכ
כלכלה וחברה תחת שלטונו של מובארכ
משטר ופוליטיקה
שנות ה-90 במצרים
תגובת המשטר
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בהקשר המזרח תיכוני, המסגרת האסלאמית היא הפריזמה שדרכה מבינים ומפרשים את המציאות אנשים רבים, ופרשנות זו מביאה אותם לפעילות (ליטבק, 1997). האיסלמאיזם הוא תנועה המסתמכת על ערכי האסלאם ושואפת להחיל משטר הלכה אסלאמי כפתרון למצוקות חברתיות -כלכליות ותרבותיות של העולם המוסלמי. כל זאת, תוך מאבק בהתמערבות ובחילוניות, אך תוך נכונות לאמץ את הטכנולוגיה של המערב (גרא בתוך ליטבק, 1997).

תגים:

האחים המוסלמים · מצרים · תנועות אסלאמיות · מובראק · מובארכ · מוברכ · אסלאם · קיצוני · פונדמנטליזם · פונדמנטליסטי · טרור · תנועות אסלאמיות · חסן אל-בנא

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האחים המוסלמים במצרים", סמינריון אודות "האחים המוסלמים במצרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.