היישום אינו מחובר לאינטרנט

משפחות חד-הוריות

עבודה מס' 068554

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה עוסקת בהשפעת חוק ההסדרים לשנת 2003, על מצבן הכלכלי תעסוקתי של המשפחות החד-הוריות.

7,796 מילים ,36 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

העובדה כי בראש מרבית המשפחות עומדת אישה מעמידה את פרנסת המשפחה בנחיתות גדולה יותר, בשל הפערים הקיימים בשכר בין נשים לגברים, לפיכך- אסקור בעבודתי את מצבן הכלכלי ותעסוקתי של המשפחות החד-הוריות.
העבודה פותחת בסקירה כללית על המשפחות החד-הוריות מלווה בהצגה של רשת הביטחון הסוציאלי המסופקת להן, כדוגמת: חוק משפחות חד-הוריות, חוק הבטחת הכנסה, סיוע בדיור וכיו"ב.
בהקשר לזכויות וההטבות המגיעות למשפחות החד-הוריות, אציג את השינויים שנמנו עם חוק ההסדרים ל-2003, הסיבות לרפורמה זו וכפועל יוצא את ההשלכות על מצבן התעסוקתי בפרט והכלכלי בכלל, של המשפחות החד-הוריות.

נושא משפחות חד הוריות בארץ ומדיניות הרווחה חשוב מאין נשוא.
תכלית הביטחון הסוציאלי מלמדת אותנו כי כל אדם כחבר החברה זכאי לביטחון סוציאלי וזכאי לתבוע שהזכויות הכלכליות, החברתיות והתרבותיות, שהן חיוניות לכבודות כאדם ולהתפתחותה החופשית של אישיותו, יובטחו במאמץ לאומי ובשיתוף פעולה בינלאומי, בהתאם לארגונה ולאוצרותיה של מדינתו.
בהקשר זה, אזכיר את גישת הפרשנות הרחבה של הביטחון הסוציאלי, אשר קובעת כי אין די בהגנה על האדם מפני סיכונים חברתיים, אלא יש לנקוט צעדים כדי שקיומו של האדם יובטח.
כלומר- נושא זה חשוב לכלל האוכלוסייה ולמשפחות החד-הוריות בפרט, שכן ניתוח מצבן של המשפחות החד-הוריות יכול ללמד אותנו על מדיניות הרווחה בישראל כלפי כל פלח באוכלוסייה, אשר מטרתה היא לאפשר לכל אדם לחיות במינימום כבוד.
המדיניות המנחה את מתן ההטבות, או לחילופין את הקיצוצים הנעשים במשך השנים, מלמדת על ההתייחסות של מדינת הרווחה לאוכלוסיות הנזקקות ועל התחומים בהם נדרש שיפור על-מנת שתתאפשר הגנה וסיוע לכל מי שנדרש לכך.

שאלת המחקר: האם הקיצוצים בקצבאות הביטחון הסוציאלי בשנת 2003 שינו את מעמדן התעסוקתי והכלכלי של משפחות חד-הוריות?

ראשי פרקים:
1. מבוא.
2. משפחות חד הוריות בישראל.
2.1 חוק משפחות חד-הוריות.
2.2 הבטחת הכנסה.
2.3 הטבות נוספות להן זכאיות המשפחות החד-הוריות.
3. הסיבות לרפורמה ברשת הביטחון הסוציאלי בהקשר למשפחות החד הוריות.
3.1 חוק ההסדרים בשנת 2003.
3.2 הגידול במשפחות החד-הוריות.
3.3 קיצוץ בגמלאות.
4. תיאור השינויים שחלו בעקבות הרפורמה והשלכותיהם על מצב המשפחות החד הוריות בישראל.
4.1 התוכנית לשילוב הורים יחידים בשוק העבודה.
4.2 תוכנית מהל"ב/ תוכנית ויסקונסין.
4.3 אורות לתעסוקה.
5. דיון ומסקנות.
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המשפחה החד-הורית נעשתה שכיחה בדור האחרון.
המדיניות הציבורית בסוגיית המשפחות החד הוריות התגבשה בשני העשורים האחרונים, במקביל לגידול בשכיחותן של משפחות אלה. תקופה זו התאפיינה בלחצים כבדים להוריד את שכר העובדים והעובדות בישראל. כיוון שכך, אין זה מפליא שהתפשטות התופעה של משפחות חד הוריות לא לוותה במאמץ ציבורי לשפר את יכולת הקיום שלהן באמצעות שינוי מערכת השכר בישראל. במקום זאת, המאמצים לסייע למשפחות אלה התמקדו בניצול האפשרויות הגלומות ברשת הביטחון הסוציאלי(4).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משפחות חד-הוריות", סמינריון אודות "משפחות חד-הוריות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.