היישום אינו מחובר לאינטרנט

האינתיפאדה 1987

עבודה מס' 068509

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסיבות, התקשורת, והתגובות בעולם.

12,038 מילים ,33 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בעבודה סקרנו את מהלכה של האינתיפאדה הראשונה מכמה היבטים: סיבות להתקוממות, תפקידה של התקשורת, התארגנות שני הצדדים לקראת המאבק והתגובות בעולם.
הסיבות להתקוממות נחלקו לסיבות חברתיות וכלכליות. בראש ובראשונה רצה העם הפלסטיני להתנער מהשלטון הישראלי שנכפה עליו ממלחמת ששת הימים. העם הבין שאש"ף ומדינות ערב לא יפתרו את הבעיה עבורם. שנית חלק מהאוכלוסייה חי בתנאי צפיפות ודוחק איומים. ובנוסף לזה המצב הכלכלי שדווקא תפס תאוצה בשנות השבעים התדרדר ואוכלוסיות רבות נפגעו.
כידוע, ההתקוממות פרצה בהפתעה מוחלטת לישראל לאש"ף ולסביבה החיצונית. בצה"ל לא צפו את ההתקוממות ומכאן שלא היו ערוכים למצב החדש עם פרוץ האינתיפאדה. המתקוממים חידשו תשתיות ישנות שנוהלו על ידי אש"ף, וזה האחרון הפך להיות המייצג הבלעדי של העם הפלסטיני.
החשיפה התקשורתית גרמה ליצירת הדימוי השלילי על צה"ל ולאהדת הקהל את המיעוט החלש. העולם ראה ולא שתק. נשיאים ושרי חוץ יזמו תוכניות, וההתייחסות לעם הפלסטיני גדלה. אומנם, המייצג של העם הפלסטיני איננו חביב הקהל, אך הסימפתיה לעמו גברה. למעשה אלמלא התקשורת לא היה חל שינוי איכותי בהכרה של העם הפלסטיני. וכאשר הבינה ישראל את הצורך למשא ומתן עם מנהיגי הערבים מתחילת האינתיפאדה הדבר היה מאוחר מדי: השליטה הייתה בידי אשף ותומכיו בהנהגה המקומית בשטחים והמחיר עלה.
התקשורת העלתה את הנושא הפלסטיני לסדר היום בכל רחבי העולם. ובאמצעותה השיגה ההתקוממות מספר דברים חשובים: הסתלקותה של ירדן מתביעתה לשטחים, הכרה של האמריקנים באש"ף, וללחץ מדיני על ישראל בעולם. התגובות בכל רחבי העולם גברו. דבר שחייב את מדינת ישראל לפנות לאפיקים של פתרון מדיני ולא צבאי. ואכן החלה הידברות בין הצדדים וקמו יוזמות שלום הן בתוך המדינה וגם יוזמות שלום וועידות בינלאומיות.

תוכן עניינים:
1. ראשית האינתיפאדה - תחילתה וסיבות לפריצתה
סיבות כלכליות
סיבות דמוגרפיות
2. התקשורת בזמן האינתיפאדה
תקשורת בינלאומית וישראלית
התקשורת הפלסטינית
3. התארגנות שני הצדדים להתקוממות
התארגנות פלסטינית
ערביי ישראל באינתיפאדה
התארגנות של צה"ל
4. תגובות בעולם ויחסים בינלאומיים
מעורבות ירדן
מעורבות מצרים
מעורבות סוריה
מעורבות עיראק
מעורבות ארה"ב
מעורבות אירופה
מעורבות בריטניה
ועידת מדריד

סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

בחבל עזה - בין השנים 1975 - 1981 גדלה האוכלוסייה בשיעור ממוצע שנתי של 2.8%, גידול של 73 אלף נפשות. ו בין 1982 - 1987 גדלה האוכלוסייה בשיעור ממוצע שנתי של 3.4%, גידול של 95.2 אלף נפשות (לא כולל את 7000 הנפשות מאזור רפיח, שהוחזר ב- 1982 למצרים). הגידול באוכלוסיית הפלסטינים נבע מכמה סיבות והן עליה בריבוי הטבעי, ירידה במאזן ההגירה מזרחה וירידה בשיעור התמותה. תנאי החיים במיוחד ברצועת עזה היו קשים כל השנים, אך הם הפכו לקשים יותר עם גידול האוכלוסייה. על שטח של 390 מ"ר חיו כ- 630 אלף נפשות. כמחצית מהפליטים שבעזה גרו בתנאים תת אנושיים במחנות הפליטים, שני שליש מהשאר חיו בשכונות עוני והשליש הנותרים חיו בתנאים סבירים יותר. הפער בין הציפיות למצב הקיים וההבדלים שזיההו הפלסטינים בינם לבין הישראלים הגביר את הרצון להתקוממות. (8)

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האינתיפאדה 1987", סמינריון אודות "האינתיפאדה 1987" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.