היישום אינו מחובר לאינטרנט

השואה בראי הקולנוע

עבודה מס' 068500

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של ארבעה סרטים.

4,387 מילים ,10 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מה אנו רואים כשאנו מסתכלים? על שאלה זו לצוץ במוחנו בכל פעם שאנו רואים, מסתכלים ומתבוננים בטקסט או בכל דימוי ויזואלי באשר הוא. הקולנוע חוטא כאשר הוא שם אותנו, הצופים, במקום אליו אנחנו לא שייכים. כך טוען סרז' דני במאמרו נגד הקולנוע אשר מראה לנו דברים במציאות אותה הוא בורא, במקום לחשוף את העולם כפי שהוא באמת, במקרים רבים בזוי ואבסורדי.
בעבודה זו אדון בארבעה סרטים העוסקים בשואת יהודי אירופה ואנסה להבין מה מראים לי בכל סרט, כיצד מראים לי ומדוע. דרך ארבעת הסרטים אנסה לבחון את עמדת היוצר, מקומו ביצירתו ומקומי כצופה, תוך ניסיון להבין את נקודת המבט הכללית של הסרט. לצורך כך אנסה לבחון סרטים המגיעים מתפיסות, עמדות וגישות קולנועיות שונות, וכמו כן מתקופות אחרות. הסרטים בהם אדון הם: רשימת שינדלר, לילה וערפל, הזייפנים ושואה. שואת יהודי אירופה חרוטה בזיכרון העולמי ומהווה ייצוג משמעותי בבניית הזהות בתרבות המערבית של ימינו אם כן נראה לי חשוב ומעניין לדון בעניין זה דרך הקולנוע.

קטע מהעבודה:

מעצם היותה של השואה אחד האירועים המרכזיים אם לא המרכזי ביותר במאה העשרים, בחרו דניאל לוי ונתן שניידר להדגים דרך ייצוגיה את עיצוב הזיכרון הקוסמופוליטי. לטענתם "זיכרונות לאומיים ואתניים משנים את צורתם בעידן הגלובליזציה ולא בהכרח נמחקים. הם ממשיכים להתקיים, כמובן, אבל מתהליכי הגלובליזציה נגזר שעיצובם של זיכרונות לאומיים שונים נעשה בכפוף לדפוסים משותפים" (לוי ושניידר 400). השואה מייצגת נקודת מפנה בדרך ההסתכלות של מדינות העולם אל העתיד. השואה למעשה, לעולם לא תיחקק בזיכרוננו כפי שנחקקה בזיכרונם של הניצולים, ולפיכך כל דור וכל תרבות זוכרת את השואה באופן שונה.

תגים:

שואה · זיכרון · הנצחה · רשומון · עיצוב זיכרון · שפילברג · רשימת שינדלר · היסטוריה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השואה בראי הקולנוע", סמינריון אודות "השואה בראי הקולנוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.