היישום אינו מחובר לאינטרנט

חינוך מיני ואמצעי מניעה

עבודה מס' 068495

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע כללי והשוואה בין שתי אוכלוסיות באשר לעמדות בנוגע לחינוך מיני ואמצעי מניעה.

10,879 מילים ,23 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

במהלך הסוציאליזציה של האדם מילדותו, ובהסתגלותו לחברה בתחומי חינוך שונים, הוא לומד, סופג ומגבש לעצמו עמדות והתנהגויות הקשורות למינו ולמיניותו. למידה זו מושפעת מהמנהגים, מהנורמות ומהחוקים המקובלים בחברה שבהם הוא חי, המשתנים מחברה לחברה ומתקופה לתקופה.
מיניות היא מימד חשוב באישיותו של האדם והיא כוללת רבים מן ההיבטים הנכללים בחוויית הזהות הגברית והנשית (ברונר, 2001).
פלטי וגוטפריד מוסיפים כי הריון ולידה הם היסוד להמשך הדורות, מקובל היה במשך אלפי שנים שהולדת הילדים הייתה במסגרת המשפחה. יחסי מין הם חלק חשוב בחיי הפרט והאנושות וחיוניים (לאחרונה פחות) ליצירת הריון. בין בני אדם בניגוד לחיות, יחסי מין מתקיימים הרבה יותר פעמים להנאה וסיפוק היצר המיני מאשר בכוונה להביא להריון. לכן, בכל הדורות, חפשו בני האדם דרכים לקיים יחסי מין אך למנוע הריון לא רצוי וחפשו אמצעי מניעה אופטימאליים. האמצעי האופטימאלי צריך להיות יעיל ככל האפשר, בטוח, זמין, נוח לשימוש, אינו פוגם בהנאה של יחסי המין, עם מינימום תופעות לוואי, הפיך (מאפשר הריון עם הפסקתו), שומר על מחזוריות הווסת של האישה ומונע מחלות המועברות במגע מיני. בשני העשורים האחרונים עלתה מגיפת האיידס והעצימה נושא זה של מניעת מחלות (פלטי וגוטפריד, 2006).

נושא העבודה הוא: חינוך מיני ואמצעי מניעה.
שאלת המחקר: האם האוכלוסייה הבוגרת בישראל חשה שיש לה מספיק מידע אודות חינוך מיני (יחסי מין, מחלות מין ואמצעי מניעה)?
בעבודתנו זו נעסוק בתחום החינוך המיני בכלל ובאמצעי מניעה בפרט.
ננסה להציג את עמדת האוכלוסייה בנוגע לחינוך מיני ואמצעי מניעה, במידת האפשר, נעמוד על ההבדלים בין האוכלוסיות, מתוך ניתוח סקר שערכנו בקרב אוכלוסיות שונות בארץ.

אנו בחרנו לערוך סקר מסוג שאלון. החלק הראשון של העבודה כלל את בניית השאלון. השאלונים שלנו נבנו על סמך שאלון קיים אשר מופץ בכל העולם בדבר חינוך מיני ואמצעי מניעה. השאלון נלקח מהאתר: www.your-life.com
על מנת להתאים את השאלון למטרות המחקר שלנו, בחרנו מכלל השאלות שהופיעו בשאלון הקיים, 29 שאלות אשר אמורות לספק לנו מידע על עמדות הציבור המתגורר בישראל.
גודל מדגם:
אוכלוסייה דרוזית: 17 שאלונים.
אוכלוסייה יהודית: 69 שאלונים.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. התפתחות נושא אמצעי המניעה והחינוך המיני
3.1 היסטוריה של אמצעי המניעה
3.2 חינוך מיני- בבית ובבית הספר
3.3 חינוך מיני במסגרת החינוך המיוחד
3.4 מחלות מין
4. שיטות מחקר
5. תוצאות
6. סיכום ומסקנות
7. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

בספר "כישורי חיים-כישורים, נושאים התפתחותיים ומניעתיים" (232-235:1996) שבהוצאת משרד החינוך, עומד על חשיבות מתן החינוך המיני לאור החיים בחברה משתנה.
אדם נולד להיות בן או בת, מינו נקבע. נוסף על המימד הביולוגי של המיניות, קיימים בה מימדים נוספים: הפסיכולוגי והחברתי.
במהלך הסוציאליזציה של האדם מילדותו, ובהסתגלותו לחברה בתחומי חינוך שונים, הוא לומד, סופג ומגבש לעצמו עמדות והתנהגויות הקשורות למינו ולמיניותו.
למידה זו מושפעת מהמנהגים, מהנורמות ומהחוקים המקובלים בחברה שבה הוא חי, המשתנים מחברה לחברה ומתקופה לתקופה.

תגים:

חינוך מיני · אמצעי מניעה · תרבות דרוזית · תרבות ומין · דרוזים · מסורתית · מיניות · מדעי הבריאות · בריאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חינוך מיני ואמצעי מניעה", סמינריון אודות "חינוך מיני ואמצעי מניעה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.