היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין מוחצנות/מופנמות לאנונימיות בשימושים חברתיים ברשת

עבודה מס' 068485

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר באמצעות מחקר שאלונים.

3,664 מילים ,27 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

העידו בו אנו חיים הוא עידן המידע - בו האינטרנט הוא הכלי הראשון במעלה לא רק לאיתור של מידע אלא גם ושיתופו אלא גם מקום וזירה חדשה לגמרי אליה מועתקים חיי החברה שלנו. ההעתקה הזו של מאפייניו החברתיים של האדם מעלה שאלות רבות ותהיות לגבי טיב ומאפייני הפעילות החברתית של האדם במסגרת זו.
צורות התקשורת החברתית באינטרנט הינן שונות ומגוונות. החל מדואר אלקטרוני ותוכנות מסרים מיידים דרך טוקבקים ועד לרשתות חברתיות - קהילות של ממש. בכל אחת מהן באו לידי ביטוי מאפיינים שונים של אישיות המשתמש. בכל אחת בדרכה הייחודית שלה מתאימה למשתמשים מסוגים שונים.
אחת השאלות המרתקות ביותר היא האם האינטרנט מועיל יותר לבעלי כישורים חברתיים ענפים או שמא דווקא אלה המופנמים יותר אשר האינטראקציה במציאות קשה להם, הם המרוויחים הגדולים משימושיו החברתיים של האינטרנט.
במחקר זה אנו מבקשים לבדוק שאלה זו בהקשר של אנונימיות וחשיפה מבוקרת של משתמשים בשירותי האינטרנט החברתיים השונים, ביחס למאפיין המוחצנות והמופנמות באישיותם. כלומר, האם קיים קשר בין אנונימיות לבין מוחצנות / מופנמות בשימושים חברתיים ברשת. השערתנו היא כי קיים קשר שלילי בין המשתנים כך שככל שהגולש מוחצן יותר, כך הוא פחות אנונימי בשימושי החברתיים ברשת.
במחקר השתתפו כ 69 סטודנטים המשתמשים באופן קבוע באינטרנט. הסטודנטים מלאו שאלון הבוחן את השימושים החברתיים באינטרנט. השאלון מנה 8 שירותים עיקריים וכן אפשר לעונים אפשרות לבחור בשירות נוסף שלא צוין. לאחר מכן מלאו הסטודנטים שאלון לבדיקת מימד המופנמות/מוחצנות באישיותם אשר התבסס על שאלון האישיות של Eyesenck (EPQ-r).
מבדיקת הקשר בין רמת המוחצנות של הגולשים לבין האנונימיות שלהם ברשת נערך מתאם פירסון ונמצא כי באופן מובהק קיים קשר חיובי ובעוצמה בינונית בין המשתנים, נדון בממצאים אלו לאור שתי גישות, זו על פיה "העשירים" הם המתעשרים באינטרנט וזו על פיה "העניים" הם המתעשרים.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
מתודולוגיה
-משתתפים
-השאלונים
תוצאות המחקר
1. בדיקת השערת המחקר
2. ממצאים נוספים
דיון מסקנות
-כולם מתעשרים ?
-מתביישים באנונימיות
ביבליוגרפיה
נספח - שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

Jung, בתיאוריה האישיותית אשר פיתח, סבר כי האישיות מורכבת מ"הפכים משלימים", כלומר, צדדים באישיות השונים באופן ניכר אשר יחד מהווים את השלם הפסיכולוגי שהוא האדם (1939). בין היתר, התמקד יונג, בהבדל בין מוחצנות למופנמות בתור אספקטים של אישיות הפרט. אדם מוחצן הוא אדם ידידותי המחפש את חברתם של אחרים, מחפש ריגושים, נוטל סיכונים ופועל באימפולסיביות. לעומת זאת, אדם מופנם הוא אדם שקט, מעדיף להישאר לבד, איננו מחפש ריגושים ועשוי להיתפש כמרוחק. (Eyesenck & Eyesenck, 1975). בתורתו של יונג, האדם יכול להיות בו זמנית שניהם והן לאו דווקא תכונות הופכיות. הסכנה הגדולה מתבטאת כאשר אחד הצדדים גובר באופן מובהק על השני ונוצר חוסר איזון עקב כך.

תגים:

פסיכולוגיה · אינטרנט · תקשורת · פייסבוק · facebook · second life · אישיות · צ'אטים · פורומים · דואר אלקטרוני · התחזות · רשת חברתית · צ'טים · ביישנות · וירטואלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין מוחצנות/מופנמות לאנונימיות בשימושים חברתיים ברשת", סמינריון אודות "הקשר בין מוחצנות/מופנמות לאנונימיות בשימושים חברתיים ברשת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.