היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג מבצע עופרת יצוקה בתקשורת הזרה

עבודה מס' 068483

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של כתבות מתוך העיתונים "הניו יורק טיימס" ו"הוושינגטון פוסט".

7,075 מילים ,13 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

המבצע הצבאי המכונה "עופרת יצוקה" נפתח בבוקר יום שבת ה- 27 לדצמבר 2008, למרבה הפתעת הציבור הישראלי, הפלסטיני, מדינות העולם והתקשורת הגלובלית. המבצע היה כל כך חשאי עד כי לא הייתה הכנה מוקדמת בקרב הציבור, נהפוך הוא - התחושה בקרב רבים באותם הימים הייתה תחושה של הפקרות הדרום - לא היו הדלפות לתקשורת, המבצע תוכנן בחשאיות יוצאת דופן.
גם סוכנויות החדשות והעיתונאים הבכירים לא הצליחו לנחש בבוקר שבת שבתוך שעות יפתח אחד המבצעים הצבאיים האינטנסיביים ביותר ועקובי הדם מאז קום המדינה. את אלמנט ההפתעה וחוסר המוכנות מצד העיתונאים ניתן היה לראות בכתבות הראשונות אודות המבצע בעיתוני הדפוס.
בעמודים הבאים אבקש לברר, על ידי ניתוח איכותי, איך הגיבו שני עיתונים אמריקאים מרכזיים לפעולה בעזה ואיך עמדותיהם הפוליטיות השפיעו (או לאו) על אופן הסיקור התקשורתי, בחירת המילים, בחירת הנושאים המתוקשרים ועוד.

בחרתי בעיתונים "הניו יורק טיימס" ו"הוושינגטון פוסט". מפאת חוסר מקום בחרתי מספר מצומצם של כתבות כאשר לכל כתבה יש "בת זוג" בעיתון השני. ייתכן ובחירה שונה של כתבות הייתה מולידה תוצאות שונות.
הבחירה בעיתונים "הניו יורק טיימס" ו"הוושינגטון פוסט" אינה מקרית והיא מתבססת על מאמרם של Barbi Zelizer, David Park, David Gudelunas, עליו פרטתי תחת הכותרת "חדשות חוץ", אשר השוו בין העיתונים הללו (ועיתון נוסף) בהקשר של סיקור הסכסוך הישראלי-פלסטיני. מטרת המחקר שלי היא להראות האם וכיצד עמדותיהם הידועות השפיעו על האופן בו סוקר מבצע "עופרת יצוקה".

תוכן העניינים:
-מבוא
-רקע תיאורטי
חדשות חוץ
מדדים לניתוח של העיתונות הכתובה
עובדות ופרשנות:
מושג האובייקטיביות:
מסגור:
-הקורפוס
-ניתוח
ניתוח הכתבות מתחילת הלחימה
ניתוח כתבות המתייחסות להתנגדות לקריאה מצד האו"ם להפסקת אש
ניתוח הכתבות מסוף הלחימה
-סיכום
-רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

מחקרים רבים ביקשו לברר מה גורם לעורך לבחור אירוע מסויים מתוך כלל האירועים המתרחשים בעולם כל הזמן. את הסיבות שנמצאו ניתן לחלק תחת שתי קטגוריות: מוכוונות הקשר ומוכוונות שביעות רצון (מילוי רצונותיו של הקורא). סיבות מוכוונות הקשר כוללות אלמנטים כמו רמת האיום על המדינה המסקרת או על שלום עולמי, מידת המעורבות של המדינה המסקרת באירוע, קיומם של יחסי מסחר או יחסים פוליטיים בין המדינה המסקרת למסוקרת, סדר כרונולוגי של אירועים, מידת הסטייה מן הנורמה אשר באה לידי ביטוי באירוע. סיבות המוכוונות שביעות רצון כוללות את הדמויות המעורבות באירוע יותר מאשר הקשרים כלליים שלו, והסיבה החשובה ביותר לדעת החוקרים: מידת העניין אשר הציבור, לפי הנחת העורך, יביע בכתבה(1).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג מבצע עופרת יצוקה בתקשורת הזרה", סמינריון אודות "ייצוג מבצע עופרת יצוקה בתקשורת הזרה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.